Wednesday 8 August 2012

ေႏြတမာန္- ေထာင္ထြက္ခ်ာလီ (၀တၳဳတို)


ေႏြတမာန္
ေထာင္ထြက္ခ်ာလီ

ခ်ာလီ့ကိုေတြ႕ရျမင္ရသည္မွာ ယခင္ကလိုမဟုတ္ေတာ့ပါ။ ခ်ာလီ့ဘ၀သည္ လြန္ခဲ့ေသာကာလမ်ားကႏွင့္ မ်ားစြာျခားနားသြားပါၿပီ။
ယခုအခါတြင္… ခ်ာလီ့ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔တစ္ရပ္ကြက္လုံးက ဘီးတပ္ကုလားထိုင္ေပၚတြင္သာ ေတြ႕ျမင္ေနရေတာ့သည္။ ခ်ာလီသည္ မည္သူ႕ကို မွမမွတ္မိေတာ့။ သူ႕မိဘ၊ သူ႕ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမ၊ သူ႕အိမ္သားမ်ားကိုပင္ မွတ္မိပုံမေပၚေတာ့ပါ။
ခ်ာလီ၏ခႏၶာကိုယ္သည္ ဘီးတပ္ကုလားထိုင္ေပၚတြင္ ေပ်ာ့ေခြလၽွက္ရွိသည္။ ဘီးတပ္ကုလားထိုင္ကို တစ္ေယာက္ေယာက္က တြန္းေပးရသည္။ ခ်ာလီသည္ ဘီးတပ္ကုလားထိုင္ႏွင့္ ညေနတိုင္း အိမ္ေရွ႕ကိုထြက္လာတတ္၏။ သူ႕ဖခင္အစီအစဥ္အရ… အိမ္ေရွ႕သစ္ပင္ရိပ္တြင္ ခ်ာလီထိုင္ေနေသာ ဘီးတပ္ကုလားထိုင္ကို ရပ္ထားကာ ခ်ာလီ့ကိုစိတ္အပန္းေျဖေစျခင္းျဖစ္ သည္ဟုဆိုပါသည္။
သို႔ေသာ္… ခ်ာလီကေတာ့ အိမ္ေရွ႕မွျဖတ္သြားသူမ်ားက သူ႕ကို ႏႈတ္ဆက္ေသာ္လည္း မသိ၊ မမွတ္မိ။ ၾကာေတာ့… ဘယ္သူကမွ ခ်ာလီ့ကို ႏႈတ္မဆက္ေတာ့ေပ။
ခ်ာလီ့အေပါင္းအသင္းသူငယ္ခ်င္းမ်ားသည္လည္း ခ်ာလီသည္ဘ၀ ေရာက္ခါစက လာၾကေသးသည္။ ခ်ာလီက သူတို႔ကို မမွတ္မိေတာ့သည့္အခါ တျဖည္းျဖည္းအလာက်ဲသြားသည္။ ခုေတာ့… ဘယ္အေပါင္းအသင္းမွ ခ်ာလီ့ ဆီမလာၾကေတာ့ပါ။
ခ်ာလီက လမ္းသြားလမ္းလာမ်ား၊ လမ္းမွာေဆာ့ကစားေနသည့္ ကေလးသူငယ္မ်ားကို ေငးၾကည့္ေနတတ္သည္။ သူ႕ပါးစပ္သည္ အၿမဲပြင့္ ေနသည္။ သူ႕ပါးစပ္ထဲမွ သားေရမ်ားအၿမဲစီးက်ေနသည္။
ခ်ာလီ့လက္မ်ားေျခမ်ားက ေကာက္ေကြးေနေလၿပီ။
ခ်ာလီသည္ အသိမရွိေတာ့သည္သာ မဟုတ္။ စကားလည္း မေျပာေတာ့ၿပီ။ နားလည္းမၾကားေတာ့ၿပီ။
ခ်ာလီ့အျဖစ္ကိုၾကည့္ရသည္မွာ ရင္နာစရာေကာင္းလွေပ၏။
လြန္ခဲ့ေသာတစ္ႏွစ္ကပင္ ခ်ာလီသည္ ဤသို႔ေသာအသြင္အျပင္ မ်ိဳးမျဖစ္ေသး။ ဒီလိုဘ၀မ်ိဳးကိုမေရာက္ေသး။
ခ်ာလီ့ကိုၾကည့္လိုက္လၽွင္ အၿမဲတမ္းတက္ႂကြေနသည္။ လန္းဆန္း ေနသည္။ ခ်ာလီသည္ ႐ုပ္ရည္ေခ်ာေမာေသာလူငယ္ေလးတစ္ေယာက္ျဖစ္ သည္။ အဝတ္အစားကို သပ္သပ္ရပ္ရပ္ဝတ္တတ္သည္။ လွေအာင္လည္း ဝတ္တတ္သည္။ သူေဌးသားမို႔ အဖိုးတန္အဝတ္အစားေတြလည္း အမ်ား အျပားရွိပါသည္။
မိန္းကေလးမ်ားက ခ်ာလီ့ကိုေငးၾကည့္ရသည္။ ခ်ာလီ့ကိုတစ္ဖက္သတ္ႏွစ္သက္ေနေသာမိန္းကေလးေတြ ဤလမ္းထဲမွာပင္ အမ်ားအျပားရွိ ပါသည္။
ယခင္က ခ်ာလီ့ဓာတ္ပုံမ်ားကိုျပ၍… လက္ရွိခ်ာလီႏွင့္ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ ခိုင္းလၽွင္ မသိသူမ်ားက လူတစ္ေယာက္စီဟုပင္ ေျပာၾကေပမည္။ တစ္ ေယာက္တည္းဆိုသည္ကို ယုံၾကည္ၾကမည္မဟုတ္ေပ။ ခ်ာလီသည္ ထိုမၽွထိ ဆန္႔က်င္ဖက္ေျပာင္းလဲသြားခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ဟိုတုန္းက ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ေလးတဝီဝီျဖင့္ လမ္းတကာလည္ ကာ ေက်ာ့ေက်ာ့ေမာ့ေမာ့ေလးေနခဲ့ေသာခ်ာလီ။ ေထာင္ထြက္ခ်ာလီဆိုသည့္ နာမည္ကို ရခဲ့သည့္ခ်ာလီ။
ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္စီးရာတြင္ ကၽြမ္းက်င္လွေသာေၾကာင့္ ခ်ာလီသည္ ]]ေထာင္ထြက္ခ်ာလီ}}ဟုပင္ အေခၚခံခဲ့ရေလသည္။
_____
ေထာင္ထြက္ဆို၍ အက်ဥ္းေထာင္၊ အခ်ဳပ္ေထာင္ထဲက ထြက္လာ သူလို႔ မထင္လိုက္ၾကပါႏွင့္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔မႏၲေလးသည္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္သည္။ ယခင္က စက္ဘီးၿမိဳ႕ေတာ္ဟုတင္စားခဲ့ၾကသည္။ ယခုေတာ့ ဆိုင္ကယ္ၿမိဳ႕ေတာ္ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ေပါလွသလို ဆိုင္ကယ္စီးသူအားလုံးကလည္း အစီးကၽြမ္းက်င္ၾကေပသည္။ ထိုအထဲမွာ တခ်ိဳ႕လူငယ္မ်ားက သူတကာထက္ ပိုကဲကာ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ကို ပုံစံအမ်ိဳးမ်ိဳးအဖုံဖုံျဖင့္ စြန္႔စြန္႔စားစား စီးတတ္ၾကျပန္ေသးသည္။
ဆိုင္ကယ္ကို ေမာင္းသူထိုင္ခုံေပၚကမဟုတ္ပဲ ေနာက္ကယ္ရီယာ ခုံေပၚမွာထိုင္၍ စီးျခင္း၊ မတ္တပ္ရပ္၍စီးျခင္း၊ ပက္လက္လွန္အိပ္၍စီးျခင္း၊ ဆိုင္ကယ္ေရွ႕ဘီးကို မိုးေပၚေထာင္၍စီးျခင္းတို႔ ျဖစ္ပါသည္။
ခ်ာလီသည္ ဆိုင္ကယ္ေရွ႕ဘီးကို မိုးေပၚေထာင္စီးရာတြင္ အထူး ကၽြမ္းက်င္သည္။ အိမ္မွထြက္လၽွင္ပင္ သမား႐ိုးက်မထြက္။ လီဗာကို တအား ကုန္တင္ကာ ေရွ႕ဘီးကိုေထာင္၍ထြက္သည္။
ေရွ႕ဘီးေထာင္၍ ဆိုင္ကယ္ထြက္ရာတြင္ ကၽြမ္းက်င္လြန္းေသာ ေၾကာင့္ ခ်ာလီ့ကို ]]ေထာင္ထြက္}}ဟု ဘြဲ႕ေပးၾကျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။
            _____
ညအခ်ိန္ဆိုလၽွင္ က်ဳံးနေဘး၌ ဆိုင္ကယ္ကိုစတန္႔အမ်ိဳးမ်ိဳးလုပ္စီး သူမ်ားကို ေတြ႕ရႏိုင္ပါသည္။ ထိုအထဲတြင္ ဆိုင္ကယ္ေရွ႕ဘီးကိုေထာင္စီး သည့္ ခ်ာလီသည္လည္း တစ္ေယာက္အပါအဝင္ျဖစ္ပါ၏။
မိုးသည္းေသာညမ်ားမွအပ က်ဳံးနေဘး၌ ဆိုင္ကယ္ေထာင္စီးသူ အမ်ားအျပားေတြ႕ရတတ္ေပသည္။ က်ဳံးေတာင္ဖက္ျခမ္းျဖစ္ေသာ ၂၆ဘီ လမ္းအေနာက္ဖက္ျခမ္း၊ က်ဳံးေျမာက္ဖက္ျဖစ္ေသာ ၁၂လမ္းအေနာက္ဖက္ ျခမ္း တိရစၧာန္႐ုံေရွ႕မ်ားတြင္ ဆိုင္ကယ္သမားလူငယ္အခ်င္းခ်င္းခ်ိန္းကာ ဆိုင္ကယ္ ေထာင္စီးၿပိဳင္ၾကသည္။
ေဘးမွၾကည့္သူမ်ားအတြက္ေတာ့ အသည္းယားစဖြယ္ျဖစ္ေပ၏။ ကိုယ့္ကိုလာၿပီး ထိခိုက္မိမွာ တိုက္မိမွာစိုး၍ ေဝးေဝးကကြင္းေရွာင္သူမရွား ေခ်။ လူငယ္ေတြကေတာ့ သူတို႔စတန္႔လုပ္စီးသည္ကို ဂုဏ္အယူႀကီးယူကာ အမ်ိဳးမ်ိဳးလုပ္ျပေနတတ္ၾကျပန္သည္။
အိတ္ေဇာကိုျဖဳတ္ထား၍ အသံကလည္း နားမခံသာေအာင္ က်ယ္ ေလာင္ေနတတ္သည္။
ခ်ာလီက ထိုေနရာေတြအားလုံးကို ညတိုင္းေရာက္သည္။ ဆိုင္ကယ္ ေထာင္စီးရာတြင္ ခ်ာလီ့ကိုဘယ္သူမွမမီ။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ေထာင္ထြက္ခ်ာလီ ဟု နာမည္ရခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ခ်ာလီကလည္း ေထာင္ထြက္ဘြဲ႕ကို ဝမ္းပန္းတသာခံယူသည္။ ေထာင္ထြက္ဘြဲ႕ကပင္ သူ႕ကိုမေကာင္းက်ိဳးေပးခဲ့သလားမသိပါ။
အားေပးအားေျမႇာက္လုပ္ၿပီးေပးထားေသာနာမည္ေလးကရွိေနေတာ့ ထိုနာမည္၏ဂုဏ္ပုဒ္ကိုထိမ္းသိမ္းရမည့္တာဝန္ရွိသည္ဟု မွတ္ယူပုံရေပသည္။ ခ်ာလီသည္ ေနရာမေရွာင္၊ အခ်ိန္မေရွာင္ သူ၏ဆိုင္ကယ္ေထာင္စီးျခင္း အစြမ္းအစကိုျပေလေတာ့သည္။
ေႁမြအလမၼါယ္ဆရာ ေႁမြေၾကာင့္ေသရတယ္ဆိုတဲ့စကားနဲ႔ ဥပမာ ျပရမည္လားမသိပါ။
ေနရာမေရွာင္၊ အခ်ိန္မေ႐ြး ဆိုင္ကယ္ေထာင္စီးေလ့ရွိေသာခ်ာလီ၊ တစ္ေန႔ေတာ့ ဒုကၡေတြ႕ေလသည္။
ျဖစ္မယ့္ျဖစ္ေတာ့ လူငယ္အခ်င္းခ်င္းၿပိဳင္စီးသည့္ေနရာတြင္ မျဖစ္။ လူ႐ႈပ္ေသာလမ္းမေပၚမွာျဖစ္ျခင္းမဟုတ္။
တစ္ေန႔တြင္ ညဖက္ဆိုင္ကယ္အၿပိဳင္စီးၿပီးျပန္အလာ…
ဘီယာေသာက္လာခဲ့သည္ဟု ေနာက္ပိုင္းတြင္သိရသည္။ လူကလည္း ေသြးႂကြေနသည္ထင္ပါသည္။
အိမ္ရွိရာလမ္းထဲသို႔ခ်ိဳးအေကြ႕တြင္ အရွိန္ကိုမေလၽွာ႔ပဲ လီဗာကို တအားကုန္ဆြဲကာ ေရွ႕ဘီးကိုမိုးေပၚေထာင္လိုက္သည္။
ထိုေန႔က ညဆယ္နာရီေလာက္ႀကီး အိမ္ထဲမွာရွိေနသူမ်ားပင္ ခ်ာလီ့ဆိုင္ကယ္သံကိုၾကားလိုက္ရပါသည္။
လီဗာျမႇင့္သံ၊ အိတ္ေဇာကိုျဖဳတ္ထား၍ က်ယ္ေလာင္စြာျမည္ေသာ အသံ တို႔ႏွင့္အတူ ဝုန္းကနဲလဲၿပိဳလိုက္ေသာအသံႀကီး။
တစ္လမ္းလုံးမွာရွိသမၽွလူေတြ အိမ္ထဲကေျပးထြက္လာၾကသည္။
အိတ္ေဇာျဖဳတ္ထားေသာ ဆိုင္ကယ္သံေၾကာင့္ ခ်ာလီပဲဆိုတာလည္း တစ္လမ္းလုံးက သိေနၾကသည္။
ခ်ာလီ့အိမ္ကလူမ်ားလည္း အေစအပါးကမက်န္ အားလုံးေျပးထြက္ လာၾကေလ၏။
လမ္းေပၚကျမင္ကြင္းကိုၾကည့္လိုက္ေတာ့ ခ်ာလီ့ဆိုင္ကယ္က စက္ မရပ္ေသးပဲ ေနာက္ဘီးလည္ကာ လမ္းေပၚတြင္လဲေနသည္။ ခ်ာလီကိုယ္တိုင္ လည္း ဆိုင္ကယ္ႏွင့္မလွမ္းမကမ္းတြင္လဲေနသည္။
ဆိုင္ကယ္ကိုေထာင္အစီး လမ္းေဘးက ထေနာင္းပင္အိုႀကီးအနီးတြင္ လမ္းလမ္းေခါင္၌က်ေနေသာ ခဲလုံးႀကီးတစ္လုံးကိုတိုက္မိျခင္းျဖစ္သည္။ ဘီးတစ္ဘီးထဲျဖင့္ ဟန္ခ်က္ျပဳထားစဥ္မွာ ခဲလုံးကိုနင္းမိလိုက္ေတာ့ ဟန္ခ်က္ပ်က္သြားသည္။ ဆိုင္ကယ္က လည္ထြက္ကာ ထေနာင္းပင္ကို ဝင္တိုက္ မိျခင္းျဖစ္သည္။
ဘယ္ေလာက္အရွိန္ျပင္းလည္းေတာ့မသိ။ အလြန္တရာမာေက်ာေသာသံထည္ျဖင့္ျပဳလုပ္ထားေသာ ဆိုင္ကယ္ေရွ႕ဘီးမွာ ေကာက္ေကြးသြား သည္။
စက္လည္ေနဆဲျဖစ္ေသာဆိုင္ကယ္ကို ကၽြန္ေတာ္က ေသာ့ျဖဳတ္၍ ရပ္ေအာင္လုပ္ေပးလိုက္ရသည္။
ခ်ာလီကေတာ့ လမ္းမေပၚလဲေနရာမွ ထမလာေတာ့။
ခ်ာလီ့အစ္မမ်ား၊ ညီမမ်ား၏ ေအာ္ငိုသံက ပတ္ဝန္းက်င္ကိုလႊမ္းသြားသည္။ ခ်ာလီ့ကို တစ္လမ္းလုံးကခင္မင္ၾက၍ အားလုံးလည္း စိတ္မ ေကာင္းျဖစ္ၾကသည္။
ခ်ာလီတို႔အိမ္ကကားႏွင့္ပင္ ေဆးခန္းကိုပို႔ရသည္။
ယာဥ္တိုက္မႈျဖစ္႐ုံမက၊ ခ်ာလီ့ဒဏ္ရာမ်ားကဆိုးလြန္း၍ ျပင္ပေဆးခန္းႀကီးက လက္မခံ။ ေဆး႐ုံႀကီးအေရးေပၚဌာနကို သြားရေလသည္။
ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ခ်ာလီဆိုေသာ ေထာင္ထြက္ဘြဲ႕ပိုင္ရွင္လူငယ္ကို လူေကာင္းတစ္ေယာက္အျဖစ္ မေတြ႕ရေတာ့သည္မွာ ယေန႔အထိပင္ျဖစ္ ေတာ့သည္။
_____
ဆိုင္ကယ္တိုက္မိသည့္အရွိန္မွာ ျပင္းထန္လြန္းလွ၍ ခ်ာလီသည္ လူေကာင္းျပန္ျဖစ္မလာေတာ့ေပ။
အာ႐ုံေၾကာမ်ားထိခိုက္သြား၍ မွတ္ဉာဏ္ခၽြတ္ယြင္းသြားသည္။ အေၾကာမ်ားေသသြားသည္။ ေျခေတြလက္ေတြလႈပ္လို႔မရေတာ့။ တစ္ကိုယ္ လုံးလႈပ္လို႔မရေတာ့။ စကားေျပာလို႔လည္း မရေတာ့။ နားလည္းၾကားပုံ မရေတာ့ေပ။ ခ်ာလီသည္ အသက္ရွင္ရက္မွ လူ႕ေလာကႀကီးႏွင့္ အဆက္ အသြယ္ျပတ္ေတာက္သြားေလသည္။
 ခ်ာလီ့မိဘမ်ားမွာ ခ်မ္းသာႂကြယ္၀သူမ်ားျဖစ္သည္။ ေဈးခ်ိဳအနီးရွိ ကိုယ္ပိုင္ေလးထပ္တိုက္ႀကီးတြင္ ကုန္မာဆိုင္ဖြင့္ထားေသာ သူေဌးမ်ားျဖစ္ သည္။ ေလးထပ္တိုက္ကို ဆိုင္ခန္းအျဖစ္သာသုံးသည္။ ေနေတာ့ ဆိတ္ၿငိမ္ သူေဌးရပ္ကြက္မွာေနသည္။
တတ္ႏ္ိုင္သူမ်ားမို႔ ခ်ာလီ့ကို ႏိုင္ငံျခားပို႔ ေဆးကုဖို႔အထိ ႀကိဳးစား ခဲ့ေသးသည္။ မည္သို႔မၽွျပန္မေကာင္းႏိုင္ေတာ့ဆိုေသာ ပါရဂူႀကီးမ်ား၏ မွတ္ခ်က္ေၾကာင့္သာ လက္ေလၽွာ႔လိုက္ရျခင္းျဖစ္သည္။
ခုေတာ့… ခ်ာလီသည္ ဘီးတပ္ကုလားထိုင္ေပၚတြင္ အသိမဲ့စြာ အ႐ုပ္ႀကိဳးျပတ္ဟန္ျဖင့္ရွိေနေတာ့သည္။ အညစ္အေၾကးကိုလည္း သူမ်ား က လုပ္ေပးရသည္။ အစားအေသာက္ကိုလည္း သူမ်ားခြံ႕ေကၽြးမွစားႏိုင္ေတာ့ သည့္ဘ၀။ ပါးစပ္ကသြားရည္ကိုလည္း မထိန္းႏိုင္ေတာ့။ ေျခလက္မ်ားမွာ တျဖည္းျဖည္းေကာက္ေကြးလာခဲ့သည္။
သို႔ေသာ္… ထိုမၽွေလာက္ႀကီး မသန္မစြမ္းျဖစ္သြားေသာ္လည္း အစားအေသာက္ကိုေတာ့ ခ်ာလီက စားႏိုင္သည္။ အစားအေသာက္ကို ဝူးဝူးဝါးဝါးေအာ္၍ေတာင္းသည္။ အနီးတြင္စားစရာေသာက္စရာျမင္လၽွင္ မသန္ေတာ့ေသာလက္ျဖင့္ တုန္ခ်ိစြာျပကာ အစာကိုေတာင္းသည္။ အရည္ လည္ေနေသာမ်က္လုံးႀကီးမ်ားျဖင့္ အစားအေသာက္ကို မ်က္ေတာင္မခပ္ တမ္းၾကည့္ေနတတ္သည္။
ခ်ာလီ့အျဖစ္က ဆိုင္ကယ္အစီးၾကမ္းသည့္လူငယ္မ်ား သံေဝဂ ယူေလာက္သည့္အျဖစ္ပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။
_____
ရပ္ကြက္ထဲမွ ေရွး႐ိုးဆန္သည့္လူႀကီးသူမမ်ားအတြက္ေတာ့ ခ်ာလီ့အျဖစ္ကို အျမင္တစ္မ်ိဳးျဖင့္ ျမင္ၾကေလသည္။
ခ်ာလီဝင္တိုက္ခဲ့ေသာထေနာင္းပင္ႀကီးမွာ ရာဇဝင္ရွိေသာသစ္ပင္တစ္ပင္ျဖစ္ေလသည္။
ခ်ာလီဆိုင္ကယ္ျဖင့္ဝင္တိုက္မိသည္မွာ ထိုထေနာင္းပင္ႀကီးျဖစ္ေန၍ အထင္အျမင္မ်ား အမ်ိဳးမ်ိဳးေပၚထြက္လာေလေတာ့၏။
ခ်ာလီသည္ ညအခ်ိန္အိမ္ျပန္လာတိုင္း ထိုသစ္ပင္ႀကီးေအာက္တြင္ အေပါ့စြန္႔သည္ကို ျမင္သူကျမင္သည္ဟုဆိုသည္။ ထေနာင္းပင္ႀကီးမွာ ႐ုကၡစိုး ရွိသည္ဟုယုံၾကည္ထားၾကသူမ်ားက တစ္ေပပတ္လည္ခန္႔စင္ကေလးတစ္ခုကို ထေနာင္းပင္၏လူတစ္ရပ္အျမင့္ခန္႔၌႐ိုက္ထားသည္။ စင္ကေလးေပၚတြင္ ေျမပန္းအိုးတစ္လုံးကိုလည္းတင္ထားသည္။ ပန္းအိုးထဲတြင္ ပန္းမ်ားမျပတ္ ရွိေနတတ္သည္။ ထေနာင္းပင္ႀကီးမွာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္၏အိမ္ေရွ႕တြင္ ရွိေနျခင္းမဟုတ္ပဲ လမ္းထိပ္မွာ စည္ပင္သာယာနယ္ေျမအတြင္းရွိေနျခင္း ျဖစ္သည္။
ခ်ာလီသည္ ညစဥ္ အျပင္ကျပန္လာတိုင္း ထိုေနရာတြင္ရပ္၍ ထေနာင္းပင္ေအာက္တြင္ အေပါ့သြားသည္။ ဟုတ္မဟုတ္ေတာ့မသိ။ ခ်ာလီ ယခုလိုျဖစ္ၿပီးေနာက္ပိုင္းေျပာသည့္စကားမ်ားထဲတြင္ သစ္ပင္ကိုပင္ ေသးနဲ႔ ပန္းသည္ဟုေျပာၾကျပန္သည္။ ျဖစ္လာလို႔ ပိုေျပာတတ္တဲ့ လူ႕သဘာ၀အတိုင္း ေျပာၾကတာလည္း ျဖစ္ရင္ျဖစ္မည္။ မည္သို႔ဆိုေစ… ႐ုကၡစိုးရွိေသာသစ္ပင္ကို ေသးနဲ႔ပန္းလို႔ ႐ုကၡစိုးကဒဏ္ခတ္အျပစ္ ေပးလိုက္တာလို႔ ေျပာၾကေလ၏။
႐ုကၡစိုးလက္ခ်က္လို႔ စြတ္စြဲသူမ်ားက တစ္အုပ္စုျဖစ္သလို… ထေနာင္းပင္ႀကီးရာဇဝင္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ တစ္နည္းတစ္ဖုံစြတ္စြဲသည့္ စကားမ်ားလည္း ေပၚထြက္လာခဲ့သည္။
ထေနာင္းပင္ႀကီးတြင္ တစ္ခ်ိန္က လူတစ္ေယာက္ႀကိဳးဆြဲခ်၍ ေသဖူး သည္။ ၾကာလွပါၿပီ။ ဤအရပ္တြင္ လူေတြသိပ္မေနခင္ ေျမကြက္မ်ား စံနစ္ တက်ခ်မထားခင္ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္းေလးဆယ္ေက်ာ္က ျဖစ္ပါသည္။ ဘာအတြက္ေၾကာင့္ သတ္ေသသြားတယ္၊ ေသတာဘယ္သူဆိုတာပင္ မွတ္မိ သူမရွိေတာ့။ တစ္ဆင့္စကားတစ္ဆင့္နား ေျပာၾကရင္းျဖင့္သိေနၾကျခင္းသာ ျဖစ္သည္။
မည္သို႔ဆိုေစ… ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔ထုံးစံအတိုင္းေပါ့၊ ေသသူဟာ သရဲ ျဖစ္ၿပီး ထေနာင္းပင္ႀကီးမွာ မွီခိုေနသည္ဟု ေျပာသူကေျပာၾကေလ၏။ ခ်ာလီ့ ကိုဒုကၡေရာက္ေအာင္လုပ္လိုက္သူက ထိုသရဲႀကီးဟု ဆိုၾကျပန္သည္။
႐ုကၡစိုးလက္ခ်က္လား၊ သရဲလက္ခ်က္လား… လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပလို႔ရတာမဟုတ္လို႔ ဘယ္ဟာကိုယုံရမွန္းမသိ။ ႏွစ္မ်ိဳးစလုံးလည္း ဟုတ္ခ်င္ မွဟုတ္ပါလိမ့္မည္။ သူ႕ဟာသူ ျဖစ္ခ်ိန္တန္လို႔ျဖစ္လာတာေရာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား။
_____
ခ်ာလီမသန္မစြမ္းျဖစ္သြားၿပီး ေျခာက္လၾကာခ်ိန္၌ လမ္းထဲတြင္ ထူးျခားေသာအျဖစ္တစ္ခုေပၚေပါက္ခဲ့သည္။
အခ်ိန္က ေနဝင္ရီတေရာအခ်ိန္ႀကီး။
ခ်ာလီတို႔အိမ္ႏွင့္မ်က္ေစာင္းထိုးၿခံမွ အိမ္ေဖာ္မေလးကို သရဲဝင္ပူး ျခင္းျဖစ္သည္။
ေကာင္မေလးကိုသရဲပူးသည္ဆို၍ အိမ္နီးခ်င္းေတြအကုန္ ေျပးသြား ၾကည့္ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ပါပါသည္။
ေကာင္မေလးမွာ ပါးစပ္မွသြားရည္ေတြထြက္က်ေနၿပီး အသားေတြ တဆတ္ဆတ္တုန္ေနသည္။
]]ငါဆာတယ္… ငါဆာတယ္… ငါ့ကိုအမဲသားေကၽြး}}
…ဆိုကာ အမဲသားစားခ်င္ေၾကာင္းေျပာသည္။
ၾကားဖူးနား၀ႏွင့္အေတြ႕အႀကဳံအနည္းငယ္ရွိဟန္တူေသာမိန္းမႀကီး တစ္ေယာက္က ေကာင္မေလးေရွ႕မွာသြားရပ္သည္။
]]ဟဲ့- နင္ဘယ္သူလဲ}}
]]ငါ့ကိုအမဲသားေကၽြး}}
]]ေကၽြးမယ္၊ အမဲသားဟင္းသြားဝယ္စမ္း၊ နင္ဘယ္သူလဲေျပာ}}
]]အမဲသားဟင္းေကၽြး၊ ေကၽြးမွေျပာမယ္}}
ဝင္ပူးေသာသရဲက အမဲသားခ်ည္းဇြတ္ေတာင္းကာ ဘယ္သူဘယ္ဝါ မေျပာပဲ တင္းခံေနသည္။ ေကာင္မေလးျပန္ေျပာေသာအသံကေတာ့ ပုံမွန္ အသံမ်ိဳးမဟုတ္။ အသံတုန္တုန္၊ ဩဩႀကီးျဖစ္ေနသည္။
]]အမဲသားဟင္း ရွိတယ္၊ ရွိတယ္၊ ေရာ့- ေရာ့- အမဲသားဟင္း၊ ရၿပီ}}
တိုက္ဆိုင္ခ်င္ေတာ့… ထိုအိမ္က ထိုေန႔မွာ အမဲသားဟင္းခ်က္တဲ့ ေန႔ျဖစ္ေနသည္။ အိမ္ရွင္မက အမဲသားဟင္းတစ္ခြက္ႀကီးခပ္ယူလာကာ ေကာင္မေလးေရွ႕ခ်ေပးလိုက္သည္။
ေကာင္မေလးအမဲသားဟင္းကို စားပုံမွာ ေၾကာက္စရာေကာင္းလွ သည္။ လက္ငါးေခ်ာင္းျဖင့္ အမဲသားႏွပ္မ်ားကို ႏႈိက္သည္။ ပလုပ္ပေလာင္း စားသည္။ စားရင္းျဖင့္ ဝိုင္းၾကည့္ေနသူမ်ားကို မ်က္ေထာက္နီႀကီးျဖင့္ ၾကည့္ ေသးသည္။ ပါးစပ္တဝိုက္လည္း ဟင္းဆီရည္ေတြေပက်ံေနသည္။
အိမ္ေဖာ္မေလးသရဲပူးသည္ကိုမၾကည့္ရဲ၍ မိန္းကေလးႏွစ္ေယာက္ မွာ ျပန္ေျပးသြားေလသည္။
]]ဟဲ့- နင့္ကိုအမဲသားဟင္းေကၽြးၿပီးၿပီ၊ နင္ဘယ္သူလဲေျပာစမ္း}}
မိန္းမႀကီးက အထက္စီးနင္းေလသံျဖင့္ ခါးေထာက္ကာ သရဲကို ေမးလိုက္သည္။
]]ခ်ာလီ၊ ခ်ာလီ၊ ငါ… ခ်ာလီ}}
ဟယ္…
ဟင္…
ဟာ…
ၾကားရသူအားလုံး အံ့ဩသြားၾကသည္။
ခ်ာလီတဲ့။ ခ်ာလီက ေသမွမေသေသးပဲ။
တိုက္ဆိုင္စြာ… ထိုအခ်ိန္၌ ခ်ာလီသည္ ဘီးတပ္ကုလားထိုင္ျဖင့္ မ်က္ေစာင္းထိုးက သူ႕အိမ္ေရွ႕မွာထိုင္ေနသည္။
]]ဟဲ့- နင္ခ်ာလီဘယ္လိုျဖစ္ႏိုင္မွာလဲ၊ ခ်ာလီက ဟိုမွာေလ}}
]]မဟုတ္ဘူး၊ အဲဒါ ငါမဟုတ္ဘူး၊ ငါက ထေနာင္းပင္ေပၚမွာေန ရတယ္၊ ထေနာင္းပင္ေပၚကေကာင္က ငါ့အေယာင္ေဆာင္ၿပီး ငါ့အိမ္ေပၚ တက္ေနတာ၊ ငါ… ငါ.. အီး.. ဟီးဟီး..}}
ေကာင္မေလးက ႐ႈိက္ႀကီးတငင္ငိုလိုက္ၿပီးေနာက္ ၾကမ္းျပင္ေပၚ ပုံလဲက်သြားေလေတာ့သည္။
သရဲထြက္သြားၿပီ။ ဘာမွဆက္ေမးလို႔မရေတာ့။
လူအားလုံးအၾကည့္မ်ားက ဘီးတပ္ကုလားထိုင္ေပၚထိုင္ေနေသာ ခ်ာလီ့ဆီေရာက္သြားၾက၏။ ခ်ာလီက မ်က္လုံးႀကီးျပဴးကာ လူေတြကိုျပန္ ၾကည့္ေနသည္။ အားလုံး ၾကက္သီးေမြးညင္းထသြားၾက၏။
]]ေအာင္မယ္ေလး… ဒါျဖင့္… ဟိုဟာ… ဟိုဟာ… ခ်ာလီအစစ္ မဟုတ္ဘူးေပါ့၊ ဖုတ္… ဖုတ္… ဖုတ္ဝင္ေနတာ၊ အမေလးေတာ့…}}
အမ်ားေရွ႕မွာ လူတတ္ႀကီးလုပ္ၿပီး သရဲကိုေမးျမန္းခဲ့ေသာမိန္းမႀကီးက အလန္႔တၾကားေအာ္လိုက္ေလသည္။
_____
အိမ္ေဖာ္မေလးကိုပူးၿပီးေျပာသြားေသာသရဲ၏အေျပာအရဆိုလၽွင္ အျဖစ္အပ်က္က ရွင္းေနသည္။
ထေနာင္းပင္ႀကီးတြင္ ေနေနေသာသရဲက ေသသြားေသာခ်ာလီ့ ကိုယ္ထဲပူးဝင္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ ခ်ာလီအေယာင္ေဆာင္၍ ခ်ာလီ့အိမ္ေပၚမွာ တက္ေနေနျခင္းျဖစ္ေလသည္။ လက္ရွိျမင္ေတြ႕ေနရေသာခ်ာလီမွာ ဖုတ္ဝင္ ေနေသာဖုတ္ေကာင္ႀကီးျဖစ္ေလသည္။
တကယ့္ခ်ာလီအစစ္ကေတာ့… ေသၿပီးေနာက္မွာ သရဲျဖစ္ကာ ထေနာင္းပင္ႀကီးေပၚမွာ ေနေနရတယ္တဲ့။
ဖုတ္ဝင္ေသာဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ေတြမွာ မဆန္းေသာ္လည္း ခ်ာလီ့အျဖစ္က ဆန္းေနသည္။ ၾကားဖူးေနက်ဖုတ္ဇာတ္လမ္းမ်ားမွာ ေသသူ ကိုယ္ထဲကို အျပင္ပက နာနာဘာ၀က ဝင္ပူးေနကာ အစားအေသာက္မ်ား အဆမတန္စားေသာအျဖစ္မ်ိဳးသာျဖစ္သည္။ အပူးခံရသူမွာ ေသသြားၿပီ။ ေသသူ၏ဝိညာဥ္က ဘယ္ေရာက္သြားမွန္းမသိ။ သမ႐ိုးက်ဖုတ္ဇာတ္လမ္း မ်ားတြင္ ေသသူ႕အပိုင္းကိုထည့္မစဥ္းစားၾကေပ။
အိမ္ေဖာ္မေလးကို ပူးေျပာသြားပုံအရေတာ့ ေသသူခ်ာလီကိုယ္တိုင္ ပင္ သရဲျဖစ္ေနရသည္။ သူ႕ခႏၶာကိုယ္ကိုေတာ့ အျခားနာနာဘာ၀တစ္ေကာင္ က အပိုင္စီးထားျခင္းခံေနရသည္။ ဒါကို… တကယ့္ခ်ာလီအစစ္ျဖစ္ေသာ သရဲက မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္ၿပီး ပူးေျပာျခင္းျဖစ္ပါသည္။
_____
အိမ္ေဖာ္မေလးကို ခ်ာလီသရဲဝင္ပူးေသာသတင္းက ခ်ာလီတို႔ မိသားစုထံသို႔ ေရာက္ရွိသြားေလသည္။
အိမ္ေဖာ္မေလး၏ အိမ္ရွင္မိန္းမႀကီးကပင္ သြားေျပာျခင္းျဖစ္၏။ သူကေတာ့ ေစတနာႏွင့္သြားေျပာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ပေယာဂဆရာေခၚၿပီး ဖုတ္ထုတ္ဖို႔ပင္ အႀကံေပးလိုက္ေသးသည္။
သို႔ေသာ္… ခ်ာလီ့အေဖဦးမိုက္ကယ္က လက္မခံ။ ဒါေတြမျဖစ္ႏိုင္၊ အယုံအၾကည္မရွိဘူးဟု ျပန္ေျပာလိုက္သည္။ သတင္းလာေပးေသာမိန္းမႀကီး ကိုပင္ စိတ္ဆိုးသြားေသးသည္။
]]က်ဳပ္သားကို က်ဳပ္တို႔မ်က္စိေရွ႕မွာျမင္ေနရတာပဲ၊ က်ဳပ္သား မေသေသးဘူး၊ ဖုတ္ဝင္တာေတြဘာေတြ က်ဳပ္နားမလည္ဘူး၊ ယုံလည္း မယုံဘူး၊ ေနာင္ ဒါမ်ိဳးေျပာရင္ ခင္ဗ်ားတို႔ကို တရားစြဲရလိမ့္မယ္၊ ဒါပဲ}}
ေစတနာႏွင့္သြားေျပာေသာအန္တီႀကီးမွာ မ်က္ႏွာမရပဲ တပ္လန္၍ျပန္လာရေလသည္။
ခက္တာက ခ်ာလီတို႔မိသားစုသည္ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားမဟုတ္။ ဖုတ္တို႔၊ ၿပိတၱာတို႔၊ တေစၧတို႔ကိုလည္း အယုံအၾကည္မရွိေပ။ သူတို႔မ်က္ျမင္မွာ သူတို႔ေရွ႕၌ ခ်ာလီရွိေနသည္။ မသန္းမစြမ္းျဖစ္ေနေသာ သူတို႔သားကို ျပဳစုရမည္။ အလိုလိုက္ရမည္။ လိုခ်င္တာလုပ္ေပးရမည္။ ဒါပဲသိသည္။
_____
တစ္လမ္းလုံးကေတာ့ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ထိတ္လန္႔ေခ်ာက္ျခားမႈမ်ား ျဖင့္ လႊမ္းၿခဳံသြားေလေတာ့သည္။
ညေနပိုင္း ခ်ာလီ ဘီးတပ္ကုလားထိုင္ျဖင့္အိမ္ေရွ႕ထြက္ထိုင္ေနလၽွင္ ထိုေရွ႕က မျဖတ္ရဲၾကေတာ့။ ကြင္းေရွာင္သြားၾကသည္။
ထိုအနားမွာ ကစားေနက်ကေလးမ်ားလည္း ေနရာေ႐ႊ႕ကစားၾက သည္။
ခ်ာလီ့ကို ေစ့ေစ့မၽွပင္ မၾကည့္ရဲၾကေတာ့ေပ။
လမ္းထိပ္ကထေနာင္းပင္ႀကီးကိုလည္း ေနဝင္သည္ႏွင့္ကြင္းေရွာင္ ၾကသည္။ မလႊဲမေရွာင္သာျဖတ္သြားရပါကလည္း ႏႈတ္မွ ဘုရားစာကို တီးတိုး ႐ြတ္ဆိုၾကသည္။ ]]ဖြ-ဖြ}}ဟု ႐ြတ္ဆိုၾကသည္။ ကေလးပါလာလၽွင္ ေျမမႈံ ျဖင့္နဖူးကိုသိပ္ေပးၾကသည္။ လမ္းသူလမ္းသားမ်ားလည္း အေတာ္ပင္ အလုပ္ မ်ားသြားၾကေလ၏။
]]ဒုကၡပဲ၊ သူတို႔ဟာသူတို႔အယုံအၾကည္မရွိတာအေရးမႀကီးဘူး၊ ရပ္ကြက္ထဲမွာ ဖုတ္ဝင္ေနတဲ့လူရွိတာ ရပ္ကြက္နာတယ္ေတာ့}}
]]ဒါတြင္လား၊ ဝင္ေနတဲ့ဖုတ္က ထြက္သြားရင္ တစ္ရပ္လုံးဒုကၡ ေရာက္ၾကဦးမွာေလ၊ ဖုတ္ဝင္တယ္ဆိုတာ ေသၿပီးတဲ့လူရဲ႕ကိုယ္ထဲ တျခား သရဲက ဝင္ေအာင္းေနတာ၊ ဖုတ္ထြက္သြားတာနဲ႔ ေသတဲ့အခ်ိန္ကာလအတိုင္း ပုပ္ပြေနတာတို႔၊ အ႐ိုးက်ေနတာတို႔ ျဖစ္တတ္တာတဲ့ေလ၊ ဖုတ္ ထြက္သြားမွ သူတို႔ေနာင္တရမွာ ျမင္ေယာင္ေသးသေတာ္}}
]]အယုံအၾကည္မရွိတဲ့လူေတြ ေနာင္တရç ရေပေစ၊ အဲဒီက်မွ မွတ္မယ္၊ ေလာေလာဆယ္ အရပ္ထဲမွာ ဖုတ္ေကာင္ႀကီးရွိေနတာ က်ဳပ္တို႔ မွာအေနရခက္လိုက္တာ၊ လာဘ္တိတ္တာေပါ့ေတာ္}}
ခ်ာလီ့အေျခအေနကလည္း သတိခၽြတ္ယြင္းၿပီး မစြမ္းမသန္ျဖစ္ သြားသည္ဆိုသည့္တိုင္ အစားအေသာက္ကေတာ့မပ်က္။ သာမန္လူေကာင္း သူေကာင္း သန္မာသူမ်ားထက္ပင္ စားႏိုင္ေသာက္ႏိုင္ေသးသည္။ ၿပီးေတာ့ အသားငါးကိုမွမက္မက္ေမာေမာစားသည္။ ဒါေတြကိုၾကည့္၍ ဖုတ္ဝင္ေနတာ အမွန္ပါပဲလို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်ၾကသည္။
ခ်ာလီတို႔အိမ္ေဘးတစ္ဖက္တစ္ခ်က္မွ ကပ္ရက္အိမ္မ်ားသည္ ၂၄ပစၥည္းပဌာန္းကို ကြန္ျပဴတာစာစီၿပီး အိမ္၏ေလးဖက္ေလးတန္မွာ ကပ္ ထားၾကသည္။ နာနာဘာ၀အတားအဆီးျဖစ္ေအာင္တဲ့။ ဒါကိုသိသြားေသာ က်န္အိမ္မ်ားကလည္း အိမ္ေရွ႕မ်ားတြင္ ပဌာန္း၂၄ပစၥည္းသာမက သံဗုေဒၶ ဂါထာတို႔၊ စမၼခဏ္ဂါထာတို႔ကို စာ႐ြက္ျဖင့္ေရး၍႐ိုက္၍ကပ္ထားၾကေတာ့ သည္။
တစ္လမ္းလုံးမွရွိသမၽွလူမ်ားႏွင့္ ခ်ာလီတို႔မိသားစုမွာလည္း ခပ္ တန္းတန္း၊ ခပ္စိမ္းစိမ္း၊ ခပ္ေစာင္ေစာင္ျဖစ္သြားၾကေလေတာ့သည္။
_____
တစ္ေန႔သ၌… ခ်ာလီ့အေဖ ဦးမိုက္ကယ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ကိုေခၚ၍ စကားေျပာခဲ့သည္။
]]ဆရာတို႔လမ္းထဲကလူေတြက ဘယ္လိုလဲဗ်၊ ေတာ္ေတာ္႐ူးေၾကာင္ ေၾကာင္ႏိုင္တဲ့လူေတြပဲ}}
]]ဗ်ာ-}}
]]ကၽြန္ေတာ့္သားကို ဖုတ္ဝင္သေလးဘာေလးစြတ္စြဲေနၾကတယ္၊ သူတို႔မရွက္ဖူးလားဗ်ာ၊ ဒီကိစၥဘယ္လိုျဖစ္လာတယ္ဆိုတာ ဆရာေကာ သိ သလား}}
]]အဲ.. အင္း.. ေျပာေနၾကတာပဲ}}
ကၽြန္ေတာ္က သရဲပူးခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ္ရွိေနေၾကာင္းမေျပာခ်င္၍ ေရာခ်လိုက္ရသည္။
]]အိမ္ေရွ႕အိမ္က အိမ္ေဖာ္မေလးကို သရဲပူးသတဲ့ဗ်ာ၊ ပူးတဲ့သရဲ က… သူဟာ ကၽြန္ေတာ့္သားခ်ာလီပါလို႔ေျပာသတဲ့၊ ကၽြန္ေတာ့္သားကိုယ္ထဲ မွာေတာ့ ဖုတ္ဝင္ေနတာေပါ့ေလ၊ ဒီမယ္… အဲဒီအိမ္ကလူေတြ ဘယ္ေလာက္ ကပ္စီးနဲတယ္ဆိုတာ ဆရာသိသလား}}
]]ဗ်ာ-}}
]]သရဲပူးတယ္လို႔ျဖစ္လာရတဲ့အေၾကာင္းရင္းကို ကၽြန္ေတာ္ေျပာမလို႔ ပါ၊ တကယ္ေတာ့… အဲဒီအိမ္ကလူေတြက အိမ္ေဖာ္မေလးကို ထမင္းေကာင္း ေကာင္းမေကၽြးဘူး၊ ၀ေအာင္ေတာင္မေကၽြးဘူးဗ်}}
]]ဟင္…}}
]]ကၽြန္ေတာ္စုံစမ္းၿပီးၿပီ၊ သူတို႔က ထမင္းကို အိမ္ေဖာ္မေလးအတြက္ မေကာင္းတဲ့ဆန္ကို တစ္အိုးသပ္သပ္ခ်က္ၿပီး စားခိုင္းတယ္၊ သူတို႔စားတဲ့ ဆန္နဲ႔ ေကာင္မေလးက မစားရရွာဘူး၊ ဟင္းကိုလည္း ၀ေအာင္မေပးဘူး၊ ပုံစံခြက္နဲ႔ နည္းနည္းပဲထည့္ေပးတာဗ်}}
]]ဪ…}}
]]အဲဒီေတာ့.. အိမ္ေဖာ္မေလးက ဟင္းေကာင္းေကာင္းစားခ်င္လို႔ သူ႕နည္းသူ႕ဟန္နဲ႔ႀကံတာေပါ့ဗ်ာ၊ သရဲဝင္ပူးတယ္ဆိုၿပီး အမဲသားဟင္းေတာင္း စားေတာ့ သူလည္း အမဲသားအဝစားရေရာမဟုတ္လား}}
]]ဗ်ာ- အဲဒီလိုလား}}
]]ဆရာစဥ္းစားၾကည့္ေလ၊ အိမ္ေဖာ္မေလးသရဲဝင္ပူးတဲ့ေန႔မွ အမဲ သားက အဆင္သင့္ခ်က္ၿပီးသားရွိေနတာကို၊ အိမ္ေဖာ္မေလးက အိမ္မွာ အမဲသားခ်က္မွန္းသိလို႔ စားရေအာင္ ဒီလိုႀကံတာေပါ့ဗ်၊ ရွင္းေနတာပဲ}}
]]အင္း… ႐ႈပ္လိုက္တာေနာ္}}
]]အို… ႐ႈပ္တာမွ ေတာ္ေတာ္႐ႈပ္ပါတယ္ဗ်ာ၊ ဘဲ့နဲ႔… ေတာကလာ တဲ့ ဆယ့္ေလးငါးႏွစ္အ႐ြယ္ေကာင္မေလးလိမ္တာကို တစ္လမ္းလုံးက ဝိုင္း ယုံေနၾကတယ္လို႔၊ သူတို႔အစားရွက္လိုက္တာဗ်ာ}}
]]ဟုတ္တာေပါ့ေလ}}
]]ကၽြန္ေတာ့္သားကို ဓားစာခံလုပ္တာကို ကၽြန္ေတာ္က မခံခ်င္ဘူး၊ အင္း… ခ်ာလီ့အျဖစ္ကလည္း ဟိုေကာင္မေလးလိမ္စားဖို႔ အံဝင္ေနတာကိုး}}
]]ဟုတ္ပါရဲ႕ဗ်ာ၊ ဒါေတာ့မေကာင္းပါဘူး}}
]]ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးမွာေနၿပီးေတာ့ ဒီလိုေရွးဆန္ဆန္အေျခအျမစ္မရွိ တဲ့ဟာေတြ ယုံေနတဲ့လူေတြ… ဘယ္လိုႀကီးပြားႏိုင္ေတာ့မွာလဲဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ့ ရင္ေလးပါရဲ႕၊ ဒါမ်ိဳးေတြမ်ားမ်ားရွိေနရင္…}}
_____
ဦးမိုက္ကယ္စြပ္စြဲတဲ့ အသုံးမက်သူေတြစာရင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္ေရာ ပါေနၿပီလား။
အိမ္ေဖာ္မေလးဟာ တကယ္ပဲ အမဲသားစားခ်င္လို႔လိမ္တာလား။
ခ်ာလီ့ကိုဖုတ္ဝင္ေနတာ အမွန္ပဲလား။
ဘယ္လိုမွ ေျဖရွင္းလို႔မျဖစ္ႏိုင္ေသာကိစၥမ်ားျဖစ္ပါသည္။
လမ္းထဲကလူေတြ ယုံေနတဲ့အစြဲအလန္းကိုလည္း ခုအခ်ိန္က်မွ ခၽြတ္လို႔မျဖစ္ေတာ့။ လမ္းထဲကလူေတြကေတာ့ ခ်ာလီ့ကို ေစ့ေစ့မၾကည့္ရဲ ေအာင္ပင္ေၾကာက္ေနၾကသည္။ ခ်ာလီ့ကိုယ္ထဲက ဖုတ္ထြက္သြားလၽွင္ ျဖစ္လာမည့္အျဖစ္ကိုေတြးေတာရင္း ရင္သိမ့္တုန္ေနၾကသည္။
ယခုအထိေတာ့… ဘာမွဆက္ျဖစ္မလာေသး။
ခ်ာလီကလည္း ညေနတိုင္း အိမ္ေရွ႕သို႔ ဘီးတပ္ကုလားထိုင္ေလး စီး၍ေရာက္လာၿမဲ။ ေတြ႕သမၽွလူေတြကို မ်က္လုံးစိမ္းစိမ္းႀကီးျဖင့္ၾကည့္ေနၿမဲ။ အစားအေသာက္ေတြကိုလည္း အဝအၿပဲစားဆဲ။
အရပ္ထဲကလူေတြကလည္း ခ်ာလီ့ကိုကြင္းေရွာင္ၿမဲ။ ခ်ာလီသရဲ ရွိတယ္ဆိုတဲ့ ထေနာင္းပင္ႀကီးကိုလည္း ေရွာင္ရွားၾကၿမဲ။
အခုဆိုလၽွင္ ခ်ာလီမသန္မစြမ္းျဖစ္သြားသည္မွာ တစ္ႏွစ္ပင္ေက်ာ္ သြားပါၿပီ။
ဘာမွေတာ့ ဆက္ျဖစ္မလာေသးပါ။
_____
                                                                          ေႏြတမာန္
                                     

 ဂမၻီရေလာက မဂၢဇင္း....မွ

No comments: