Thursday 8 March 2012

ေဆာင္းလုလင္၏၀တၳဳတုိ (တုိက္ဆင္)


             ေဆာင္းလုလင္
                     တုိက္ဆင္

ဆရာျပားတစ္ေယာက္ အလုပ္ေတြရွဳပ္ေနသည္။ ဆရာျပားအတြက္
ဒီေန႔လုပ္သည့္ကိစၥသည္ အလြန္အေရးႀကီးသည့္ ကိစၥႀကီးျဖစ္ေပ၏။
သူ၏ေအာက္လမ္းပညာသက္တမ္းတေလွ်ာက္တြင္ ယေန႔စီရင္မည့္ ကိစၥထက္ ပုိ၍အေရးႀကီးေသာအစီအရင္မ်ိဳးမရွိခဲ့ဖူးေသးေပ။

ယေန႔လုပ္မည့္အစီအရင္သည္ ဆရာျပားအတြက္ ပထမဆုံးစမ္းသပ္
မွဳျဖစ္သလုိ အႀကီးက်ယ္ဆုံးေသာ စြန္႔စားမွဳႀကီးလည္းျဖစ္ေလ၏။
ျပီးေတာ့- ဒီေန႔အစီအရင္သည္ သူမ်ားအတြက္လုပ္ေပးရျခင္းမဟုတ္။
အလုပ္အပ္သူရွိ၍ စီရင္ေပးရေသာ အစီအရင္မဟုတ္။ ဆရာျပား
ကုိယ္တုိင္၏ကုိယ္က်ိဳးအတြက္ လုပ္ေဆာင္ရျခင္းျဖစ္သည္။ တစ္နည္း
အားျဖင့္- အေရးႀကီးသည္ဟု ဆုိရမည္။

ဆရာျပားသည္ ေအာက္လမ္းဆရာတစ္ဦးျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ…
အလုပ္အပ္သူရွိပါက ေငြမ်ိဳးမ်ိဳးျမက္ျမက္ရလွ်င္ ဘယ္သူ႔မ်က္ႏွာမွ
မေထာက္ထား။ ေငြေပးသူအလုိရွိသည့္အတုိင္း အစီအရင္မ်ားကုိ
ေအာက္လမ္းပညာျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေပးစျမဲျဖစ္သည္။
လင္ကြာမယားကြာကိစၥ၊ လင္လုိခ်င္ မယားလုိခ်င္သည့္ကိစၥ၊ စာေမးပြဲ
ေအာင္ရန္၊ ရာထူးတက္ရန္၊ စကားေအာင္ရန္၊ အမွဳႏိုင္ရန္ကိစၥမ်ား
ေလာက္ေတာ့ ဆရာျပားတုိ႔အတြက္ ထမင္းစားေရေသာက္မွ်သာျဖစ္
သည္။ တရားသည့္ဖက္၊ မတရားသည့္ဖက္ကုိ ဆရာျပားက မေတြး။
ေငြေပးသူဖက္ကလုိက္၍ အစီအရင္ေတြလုပ္ေပးသည္။

ဆရာျပားလုပ္ေပးသည့္အစီအရင္မ်ားသည္ ေအာက္လမ္းနည္းပီသစြာ
အေတာ္ပင္ ညစ္ပတ္စုတ္ပဲ့လွေပသည္။ မိမိစကားေအာင္ႏုိင္လုိသူ
တစ္ဦးက ဆရာျပားကုိေငြေပး၍ အစီအရင္လုပ္ခိုင္းလွ်င္ ဆရာျပားက
အလုပ္အပ္သူ၏ မေတာ္ရာေနရာမွ အေမြးအမွ်င္ကုိေတာင္းကာ..
မီးရွိဳ႕ျပာခ်၍ မန္းမွဳတ္စီရင္ေပးသည္။ ထုိျပာကုိ မိမိႏုိင္လုိသူ၊
စကားေအာင္လုိသူအား အစားအစာထဲတြင္ထည့္၍ ေကၽြးေစသည္။
ထုိနည္းႏွင္ႏွင္.. ညစ္ပတ္စုတ္ပဲ့ေသာနည္းေပါင္းမ်ားစြာကုိ
ဆရာျပားက တတ္ကၽြမ္းထားေလသည္။

ဆရာျပား၏အစီအရင္မ်ားသည္ ေအာင္ျမင္၍ပဲလားေတာ့မသိ။
ဆရာျပားကုိ လာ၍အကူအညီေတာင္းသူ မ်ားလွေပသည္။
ယေန႔လုပ္မည့္အစီအရင္ကေတာ့ အျခားသူအတြက္မဟုတ္။
ဆရာျပားကုိယ္တုိင္အတြက္ျဖစ္သည္။

အစီအရင္ျပဳလုပ္ရန္ ရာသီဥတုအေျခအေနကလည္း
ေပးေနေလျပီ။ မုိးဦးက်အခ်ိန္။ ေလေရာ မုိးေရာ
ျပင္းထန္စြာ ၀င္ေရာက္လာသည့္ရာသီ။
အေနာက္ေတာင္ဆီက တိမ္ခုိးတိမ္တုိက္မ်ားက မည္းညိဳ႕ကာ
အုံ႔ဆုိင္းေနေလျပီ။
ယခုလုပ္မည့္ေအာက္လမ္းနည္းက မုိးကာလမွာလုပ္မွသာ
အဆင္ေျပေအာင္ျမင္မည္မဟုတ္ပါလား။

ခ်မ္းသာေရ႕… ဘုရာသာ တေနေပေတာ့ေဟ့။
ဟား - ဟား - ဟား - -
ဆရာျပားက ဦးခ်မ္းသာအိမ္ဖက္သို႔ လွည့္၍ ႀကိမ္း၀ါးလုိက္ ေလေတာ့သတည္း။
ေနႏွင့္ဦးေပါ့ ခ်မ္းသာရယ္…..
x x x x x
ဦးခ်မ္းသာ။ ဆရာျပားကုိ မယုံႀကည္သူ ဦးခ်မ္းသာ။
တကယ္ေတာ့… ဦးခ်မ္းသာႏွင့္ဆရာျပားသည္ တစ္ရပ္တည္းသား။
သက္တူရြယ္တူမ်ားျဖစ္သည္။
ဆရာျပားက ေျခာက္တန္းႏွင့္ေက်ာင္းထြက္ျပီး ဗိေႏၷာအတတ္၊
ေဆးအတတ္၊ ေဗဒင္အတတ္၊ လက္ဖြဲ႔မႏၷာန္အတတ္မ်ားကုိ
ဆရာႀကီးဆီမွာ သင္ႀကားခဲ့သည္။
ခ်မ္းသာကေတာ့ ပညာဆက္သင္၍ ဘြဲ႔တစ္ခုရသြားသည္။
ဘြဲ႔ရခါစမွာေတာ့ ခ်မ္းသာသည္ ယခုေလာက္ မေကာင္းစားေသး။
အသက္ေလးဆယ္ေက်ာ္မွ ေကာင္းစားလာျခင္းျဖစ္သည္။
ထုံးစံအတုိင္း ဆရာျပားဆုိတာက တစ္ရပ္လုံး၊ တစ္ျမိဳ႕လုံးရဲ႕
အားကုိးရာမဟုတ္လား။
ႀကြယ္၀ခ်မ္းသာသူ၊ ရာထူးရာခံရွိသူမွန္သမွ် ဆရာျပားႏွင့္ ကင္းသူ
မရွိ။ အနည္းဆုံး ဆရာျပားထံမွာ အေဆာင္လက္ဖြဲ႔ေလးေလာက္ 
ေတာ့ လာလုပ္စျမဲ။ ဆရာျပားကလည္း လူအေျခအေနကုိလုိက္၍
အားလုံးကုိကူညီသည္။ ေအာက္လမ္းနည္းနဲ႔စီရင္ေပးရမည့္ကိစၥ
ရွိလွ်င္လည္း ေငြျမိဳးျမိဳးျမက္ျမက္သာေပး။ ထိေရာက္ေအာင္
လုပ္ေပးသည္။
ဦးခ်မ္းသာေကာင္းစားလာေတာ့လည္း ဆရာျပားက
ဦးခ်မ္းသာကုိ ေမွ်ာ္လင့္မိသည္။
သုိ႔ေသာ္- သူထင္သလုိ ဦးခ်မ္းသာက သူ႔ဆီက ဘာအကူအညီမွ
လာ၍မေတာင္းခံခဲ့ေပ။
ဦးခ်မ္းသာမလာေတာ့လည္း ဦးခ်မ္းသာရွိရာကုိ ဆရာျပားက
သြားခဲ့ပါသည္။

`ကုိခ်မ္းသာေရ.. က်ဳပ္အိပ္မက္ေတြမေကာင္းလုိ႔ ခင္ဗ်ားကုိ
သတိေပးရေအာင္ လာခဲ့တာပဲဗ်ာ´
ဆရာျပားက လည္သည္။ ဦးခ်မ္းသာ သူ႔ဆီကအကူအညီေတာင္းေစဖုိ႔
သူကပဲ ေစတနာႏွင့္လာ၍သတိေပးသေယာင္ လုပ္ကြက္ဆင္သည္။
`ဟင္- ကုိျပား၊ ဘာမ်ားလဲဗ်´
ဦးခ်မ္းသာဆီက အေခၚအေ၀ၚႀကားကတည္းက ဦးခ်မ္းသာအေပၚ
မႀကည္မလင္ျဖစ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ တစ္ရပ္လုံး၊ တစ္ရြာလုံးက
`ဆရာျပား၊ ဆရာျပား´နဲ႔ ေခၚေနတာကုိ သူက `ကုိျပား´တဲ့ေလ။
ရွိေစေတာ့။ ငယ္သူငယ္ခ်င္းမုိ႔လုိ႔ ဆရာမေခၚခ်င္တာ ထင္ပါရဲ႕။
`ညက က်ဳပ္အိပ္မက္မက္တယ္၊ ခင္ဗ်ားကုိ ေခြးကုိက္လုိ႔တဲ့၊
ေခြးကုိက္တဲ့အိပ္မက္ဟာ မေကာင္းဘူးဗ်၊ ခင္ဗ်ားရဲ႕လုပ္ငန္းေတြမွာ
အေႏွာက္အယွက္ရွိလာႏုိင္တယ္၊ စည္းစိမ္ျပဳတ္တဲ့အထိ ျဖစ္ႏုိင္တာ
မ်ိဳးဗ်၊ ဒါ့ေႀကာင့္- က်ဳပ္ ခင္ဗ်ားကုိ အကူအညီေပးစရာရွိ
ကူညီႏုိင္ေအာင္ ေျပးလာခဲ့တာပဲ´
ဆရာျပားေမွ်ာ္လင့္သလုိ ဦးခ်မ္းသာဆီက အားကုိးတႀကီးအကူအညီ
ေတာင္းခံမွဳကုိ မရလုိက္ေပ။

`အိပ္မက္ပဲဗ်ာ။ ဘာဆန္းသလဲ၊ အိပ္မက္ေႀကာင့္ လူထိခုိက္ရမယ္
ဆုိတာေတာ့ မဟုတ္ေသးပါဘူး´
`ဒီလုိဘယ္ဟုတ္မလဲဗ်၊ ေဘးဆီးရန္ကာ လုပ္တန္တာ လုပ္ထားဖုိ႔
လုိတာေပါ့၊ ခုဆုိ- ကုိခ်မ္းသာက နာမည္နဲ႔လုိက္ေအာင္ ခ်မ္းသာေနျပီ
ဆုိေတာ့ ရွိတဲ့စည္းစိမ္ မယုတ္ေလ်ာ့ေအာင္၊ ပုိျပီးတုိးပြားေအာင္
ဆုိင္ရာပုိင္ရာေတြကုိ အပ္ျပီး……´
`က်ဳပ္ ဒါေတြ အယုံအႀကည္မရွိပါဘူးဗ်ာ´
ဆရာျပားစကားမဆုံးခင္ပဲ ဦးခ်မ္းသာက ခါးခါးသီးသီးျငင္းဆန္
လုိက္သည္။
`လူဆုိတာ ကုိယ္ႀကိဳးစားရင္ ႀကိဳးစားသလုိ အက်ိဳးခံစားရမွာပဲ၊
ဘယ္ နတ္သိႀကားကမွ လာေပးတာလဲမဟုတ္ဘူး၊ က်ဳပ္
ဘုရားတရားကုိပဲ ကုိးကြယ္ရာလုိ႔ မွတ္တယ္၊ ဘာ ယႀတာ၊
ဘာ အေဆာင္လက္ဖြဲ႔မွလည္း က်ဳပ္ အယုံအႀကည္မရွိဘူး
ကုိျပား´
ဦးခ်မ္းသာစကားေႀကာင့္ ဆရာျပား ေတာ္ေတာ္တင္းသြားသည္။

ေနာက္ဆုံးအေနနဲ႔ ေလျပည္ထုိးႀကည့္ခဲ့ေသးသည္။
`က်ဳပ္က ေစတနာနဲ႔ပါဗ်ာ၊ အိပ္မက္ထဲမွာ ေခြးကုိက္တယ္ဆုိတာ
လူကုိ ကံနိမ့္ေစတတ္လုိ႔ ကူညီမလု႔ိပါဗ်´
`အိပ္မက္က ဘ၀ကုိ မစုိးမုိးႏုိင္ပါဘူးဗ်ာ၊ တကယ္လုိ႔ ေခြးကုိက္ခံရတဲ့
အိပ္မက္ဟာ မေကာင္းဘူးဆုိရင္လည္း ဒီအိပ္မက္ကုိ က်ဳပ္မက္တာမွ
မဟုတ္ပဲဗ်၊ ခင္ဗ်ားမက္တာပဲ၊ ကံဆုိးစရာရွိ ခင္ဗ်ားပဲဆုိးမွာ
မဟုတ္လား၊ က်ဳပ္နဲ႔မဆုိင္ဘူးထင္ပါရဲ႕ဗ်ာ´
`ဟင္-´
ဦးခ်မ္းသာစကားေႀကာင့္ ဆရာျပားသည္ ႏွဳတ္ဆက္စကားပင္
မေျပာေတာ့ပဲ ထုိင္ရာမွ ေငါက္ကနဲ ထထြက္လာလုိက္ေလ၏။

ခ်မ္းသာ-ခ်မ္းသာ။ ငါက သူ႔ဘ၀ကုိ ပုိေကာင္းေအာင္ ကူညီဖုိ႔
လုပ္တာကုိ သူက ေစာ္ကားေမာ္ကားလုပ္တယ္၊ ငါ့ကုိအားမကုိး
ခ်င္တဲ့အေကာင္၊ သိႀကေသးတာေပါ့ကြာ၊ ကုိယ္ဘယ္လုိႀကိဳးစား
ႀကိဳးစား၊ ကံမေကာင္းတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒုကၡေတြ႔တတ္တယ္ဆုိတာကုိ
ဒင္း ေကာင္းေကာင္းသိသြားေစရမယ္။
ေနႏွင့္ဦးေပါ့ ခ်မ္းသာရယ္…..
x x x x x
သည္လုိႏွင့္… ဆရာျပားသည္ ဦးခ်မ္းသာကုိ ပညာေပးရန္
စီစဥ္ေနျခင္းပဲျဖစ္ေလသည္။
ဦးခ်မ္းသာကုိ သူတတ္ကၽြမ္းသည့္ ေအာက္လမ္းပညာသုံး၍
ပညာေကာင္းေကာင္းေပးရမည္။ ခ်မ္းသာတစ္ေယာက္ ေနာင္တ
လုံးလုံးရသြားေစမည္။ ေနာက္ဆုံးမွာ သူ႔ဆီေရာက္လာျပီး
အကူအညီေတာင္းခံ ေတာင္းပန္ေစရမည္။
ဦးခ်မ္းသာကုိပညာေပးရာတြင္ အစီအရင္လုပ္ဖုိ႔အတြက္လည္း
လုိအပ္သည့္ကုန္ႀကမ္းပစၥည္းေတြ စုေဆာင္းထားျပီးျပီ။
ဆရာျပားက သူစုေဆာင္းထားသည့္ပစၥည္းမ်ားကုိ
ျပန္စစ္ေဆးလုိက္သည္။

သက္ရွိခရု ၄ေကာင္၊ သက္ရွိလိပ္ျပာ၂ေကာင္၊ သက္ရွိတီေကာင္
၂ေကာင္၊ သက္ရွိပုိးစုန္းႀကဴး၂ေကာင္ႏွင့္ ငါးသေလာက္အရုိး
၂ေခ်ာင္း၊ သခၤ်ဳိင္းကုန္းက လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ေသထားတဲ့
အပ်ိဳမရဲ႕ေျမပုံက ဖဲ့ယူလာတဲ့ ေျမႀကီးခဲ တစ္ခဲ။
ျပီးေတာ့.. ႏြားမေပါက္ထားေသာ ေသးတစ္ခြက္။

ဆရာျပား၏ဆရာႀကီးသည္ ဆရာျပားကုိ ပညာကုန္သင္ေပး
ခဲ့ပါသည္။ မိမိအလုိရွိရာကုိ ျဖစ္ေအာင္လုပ္ႏုိင္သည့္ ေအာက္လမ္း
အစီအရင္မ်ားအားလုံးကုိ မခၽြင္းမခ်န္သင္ေပးခဲ့သည္။
ဆရာျပားကလည္း ဆရာႀကီးသင္ေပးခဲ့သည့္ ေအာက္လမ္းနည္းမ်ား
ကုိ အသုံးျပဳကာ စီးပြားရွာစားခဲ့သည္။
ဆရာျပားသည္ ဆရာႀကီးသင္ေပးခဲ့သည့္ ပညာမ်ားကုိ အသုံးခ်
သည့္အခါတုိင္း ေအာင္ျမင္ခဲ့လွ်င္ စာႏွင့္မွတ္တမ္းတင္၍
ေရးမွတ္ထားေလ့ရွိသည္။
ဦးခ်မ္းသားကုိပညာေပးမည့္ ယခုလုပ္မယ့္အစီအရင္ကုိေတာ့
ဆရာျပား တစ္ခါမွ် မစမ္းသပ္ရေသးေပ။

မုိးႀကိဳးပစ္ေအာင္လုပ္နည္း ကုိ ဆရာႀကီးက ႏွဳတ္ျဖင့္ ေျပာျပ
သင္ေပးခဲ့ပါသည္။ မုိးႀကိဳးပစ္ေအာင္လုပ္ဖုိ႔ကုိလည္း
အကူအညီေတာင္းခံသူမရွိ၍ ဆရာျပား မစမ္းသပ္ခဲ့ဖူးျခင္း
ျဖစ္သည္။ ဘယ္သူကမွလည္း မုိးႀကိဳးပစ္ေအာင္လုပ္ေပးပါဟု
အကူအညီေတာင္းခံမည္မဟုတ္ေပ။
ခုေတာ့… ဦးခ်မ္းသာကုိ ပညာေပးမည့္အစီအစဥ္မွာ မုိးႀကိဳးပစ္ေအာင္
လုပ္ရေပေတာ့မည္။

ဦးခ်မ္းသာ၏လုပ္ငန္းမ်ားစြာထဲတြင္ ဆီမ်ားသုိေလွာင္ျခင္းသည္လည္း
တစ္ခုအပါအ၀င္ဆုိတာ ဆရာျပားသိသည္။ ဆီဆုိရာတြင္ ဓာတ္ဆီ
ေလွာင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဦးခ်မ္းသာအိမ္ေနာက္ေဖးက ဂုိေဒါင္ထဲမွာ
ဓာတ္ဆီေတြထည့္ေလွာင္ထားတာကုိ တစ္ရပ္လုံးက သိသည္။
ဆရာျပားလည္း သိတာေပါ့။
ဒင္း ဓာတ္ဆီေတြကုိ မုိးႀကိဳးပစ္လုိက္ရင္ ဓာတ္ဆီသာမက
တစ္အိမ္လုံး မီးေလာင္တုိက္သြင္းျပီးသားျဖစ္မယ္ဆုိတာကုိ
ေဗဒင္ေမးစရာပင္ မလုိ။

ဟင္း… ဟင္း…. ပညာေပးမယ့္အစီအစဥ္မွာ လူေသေအာင္
လုပ္ဖုိ႔ မရည္ရြယ္ပါဘူး။ ဒီေကာင့္ပစၥည္းေတြ ဆုံးရွဳံးရုံေလာက္ပါ။
ပစၥည္းေတြမီးေလာင္တာနဲ႔ ဒီေကာင္ေနာင္တရျပီး ငါ့ဆီေရာက္လာမွာ
ျမင္ေယာင္ေသးတယ္။ ဒီေတာ့မွ… ငါသတိေပးပါရက္နဲ႔
ေစာေစာကတည္းက အကူအညီမေတာင္းရေကာင္းလားဆုိျပီး
အထက္စီးကေန ေကာင္းေကာင္းေျပာပစ္လုိက္ဦးမယ္။
ေနႏွင့္ဦးေပါ့ ခ်မ္းသာရယ္…..
x x x x x
အစီအရင္လုပ္ဖုိ႔ ရာသီဥတုအေျခအေနကလည္း ေပးေနျပီ။
ဟုတ္သည္။ သည္အစီအရင္ကုိ မုိးကာလမွာသာလုပ္လုိ႔ရတယ္လုိ႔
ဆရာႀကီးက ေသခ်ာမွာႀကားသြားခဲ့သည္။ ဟုတ္တာေပါ့။
မုိးႀကိဳးပစ္ေအာင္လုပ္တယ္ဆုိမွေတာ့ မုိးရာသီမွသာျဖစ္မွာေပါ့။

`မလုပ္ေကာင္း မလုပ္အပ္တဲ့အရာကုိလုပ္ရင္ မုိးႀကိဳးပစ္တတ္တယ္
ဆုိတာ တပည့္ႀကီးသိတယ္မဟုတ္လားကြဲ႔၊ မဖြယ္မရာအလုပ္၊
သဘာ၀ကုိ အံတုဖက္ျပိဳင္တဲ့အလုပ္ကုိလုပ္လုိ႔ သဘာ၀တရားရဲ႕
ဒဏ္ခတ္ခံရျခင္းတစ္မ်ိဳးပဲ၊ မုိးႀကိဳးပစ္ေအာင္လုပ္နည္းဟာလည္း
ဒီလိုသေဘာတရားမ်ိဳးပဲေပါ့၊ သဘာ၀တရာကုိ တုပျပီး
အံတုဖက္ျပိဳင္ျပီး မုိးႀကိဳးကုိ ေခၚယူတာပဲ´
ဆရာႀကီးက မုိးႀကိဳးပစ္ေအာင္လုပ္နည္းကုိ နည္းနာနိသယ
စုံလင္ေအာင္ သင္ႀကားေပးခဲ့ပါသည္။

`ရႊံ႕နဲ႔ ဆင္ရုပ္တစ္ရုပ္ကုိ အရင္လုပ္ရမယ္၊ ဆင္ရုပ္မွာ ႏွာေမာင္း မပါရဘူး၊ အျမီးမပါရဘူး၊ နားရြက္မပါရဘူး၊ အစြယ္မပါရဘူး၊
အဲဒီအဂၤါအစိတ္အပုိင္းေတြ မပါေပမယ့္ လုိတဲ့အစိတ္အပုိင္းေတြ
ေနရာမွာ တကယ့္ဆင္သ႑ာန္မ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ အသက္ရွိတဲ့အရာ
ေတြကုိ တပ္ဆင္ရမယ့္ကြဲ႕´

`ဆင္ရုပ္လုပ္တဲ့ ရႊံ႕ဟာလည္း ရုိးရုိးေျမႀကီးက ရႊံ႕ မျဖစ္ေစရဘူး၊
သခၤ်ဳိင္းကုန္းက လူေသကုိျမွဳပ္ထားတဲ့ေျမပုံက ေျမႀကီးခဲ့ကုိ
ေဖ်ာ္ထားတဲ့ ရႊံ႕ ျဖစ္ဖုိ႔လုိတယ္၊ ေျမပုံဟာလည္း ရုိးရုိးလူေသျမွဳပ္တဲ့
ေျမပုံမျဖစ္ေစရဘူး၊ တစ္ပတ္အတြင္းမွာေသတဲ့ အပ်ိဳမရဲ႕ေျမပုံ
ျဖစ္ဖုိ႔လုိတယ္၊ အစီအရင္လုပ္မယ့္ေန႔မတုိင္မီ တစ္ပတ္အတြင္းမွာ
ေသတဲ့ အပ်ိဳစင္မိန္းကေလးရဲ႕ေျမပုံက ေျမဆုိင္ခဲကုိ ညသန္းေကာင္မွာ
သခၤ်ဳိင္းထဲသြားျပီး ဖဲ့ယူရမယ္´

ဆရာႀကီးက ဆက္လက္မိန္႔ႀကားခဲ့သည္မွာ သခၤ်ဳိင္းမွဖဲ့ယူလာေသာ
ေျမႀကီးခဲကုိ အစီအရင္လုပ္မည့္ေန႔တြင္ ႏြားအမေပါက္ေသာေသးျဖင့္
ရြံ႕ျဖစ္သည္အထိ ႏွယ္ရမည္။ ဤေနရာတြင္ သတိထားရန္မွာ
ႏြားေသးဆုိတုိင္းမရ။ ႏြားအထီးေပါက္ေသာ ေသးမဟုတ္။
ႏြားမေပါက္ေသာေသးျဖစ္ဖုိ႔ လုိေပသည္။

ႏြားမေသးျဖင့္နယ္ျပီး၍ ရႊံ႕ျဖစ္သြားသည့္အခါ လူႀကီးလက္တစ္ထြာ
ခန္႕အျမင့္ရွိသည့္ ဆင္ရုပ္ လုပ္ရမည္။ ဆင္ရုပ္တြင္ ႏွာေမာင္း၊
အစြယ္၊ အျမီး၊ နားရြက္မ်ား မပါရ။
လုိအပ္ေသာအဂၤါအစိတ္အပုိင္းေနရာမ်ားတြင္ ထည့္ရန္
သတၱ၀ါအခ်ိဳ႕ႏွင့္ ပစၥည္းပစၥယမ်ားကုိ ႀကိဳတင္စုေဆာင္းထားရမည္တဲ့။

ဆရာျပားစုေဆာင္းထားျပီးျဖစ္ေသာ… သက္ရွိခရု ၄ေကာင္၊ သက္ရွိလိပ္ျပာ၂ေကာင္၊ သက္ရွိတီေကာင္ ၂ေကာင္၊ သက္ရွိ ပုိးစုန္းႀကဴး၂ေကာင္ႏွင့္ ငါးသေလာက္အရုိး ၂ေခ်ာင္း တုိ႔ပဲ
ျဖစ္ပါ၏။

ဆရာျပားသည္ မုိးရြာေတာ့မည့္ ရာသီဥတုအေျခအေနကုိ
ေကာင္းကင္သုိ႔ေမာ့္ႀကည့္ျပီး သူ၏ေအာက္လမ္းအစီအရင္ကုိ
စတင္ေလသည္။
ေနႏွင့္ဦးေပါ့ ခ်မ္းသာရယ္…..
x x x x x
ဆရာျပားက သခၤ်ဳိင္းကဖဲ့ယူလာတဲ့ အပ်ိဳမေျမပုံက ေျမဆုိင္ခဲကုိ
အသင့္ေဆာင္ထားတဲ့ ႏြားမေသးမ်ားျဖင့္ေလာင္းကာ နယ္လုိက္
သည္။ ရႊံ႕အဆင့္ေရာက္ျပီး လုိရာပုံသြင္းလုိ႔ရသည္တြင္
ဆင္ရုပ္ကုိလုပ္ေတာ့သည္။
ဆရာျပားလုပ္သည့္ဆင္ရုပ္သည္ အျမီး၊ ႏွာေမာင္း၊ မ်က္စိ၊ နားရြက္
ေနရာမ်ားတြင္ ဗလာဟင္းလင္းျဖင့္ ျပီးစီးသြားေလ၏။
ဗလာျဖစ္ေနေသာ အဂၤါအစိတ္အပုိင္းမ်ားကုိေတာ့
စုေဆာင္းထားသည့္အရာမ်ားႏွင့္ ျဖည့္ဆည္းရမည္ျဖစ္ပါသည္။

`ႏွာေမာင္းေနရမွာ တီေကာင္တစ္ေကာင္ကုိ ရႊံ႕ထဲႏွစ္ထည့္
ရမယ္ကြဲ႕၊ အျမီးေနရာမွာလည္း တီေကာင္တစ္ေကာင္ကုိ
ထည့္ရမယ္၊ ႏွာေမာင္းအျဖစ္ထားမယ့္ တီေကာင္က ပုိႀကီးျပီး
အျမီးေနရာကတီေကာင္ကေတာ့ ခပ္ေသးေသးေပါ့ကြယ္၊
တကယ့္ဆင္ရဲ႕အခ်ိဳးအစားမ်ိဳးအတုိင္းျဖစ္ေအာင္
တီေကာင္ႏွစ္ေကာင္ကုိ ခ်င့္ခ်ိန္ျပီး ထည့္ရမွာေပါ့´

ဆရာျပားက ဆရာႀကီးစကားအတုိင္း ႏွာေမာင္းေနရာတြင္
တီေကာင္ခပ္တုတ္တုတ္အႀကီးကုိ ထည့္ကာ ရႊံ႕ျဖင့္
ကပ္ေနေအာင္ ပိတ္လုိက္သည္။ ႏွာေမာင္းေနရာတြင္
ေရာက္ရွိသြားေသာ တီေကာင္အရွင္သည္ လွဳပ္တုပ္
လွဳပ္တုပ္ျဖင့္ တကယ့္ႏွာေမာင္းအလား လွဳပ္ရွား
ေနေပသည္။ ေနာက္ထပ္တီေကာင္အေသးကုိေတာ့
အျမီးေနရာတြင္ ထည့္လုိက္၏။ အျမီးေနရာမွ
တီေကာင္ကလည္း လွဳပ္ရွားကာ တကယ့္အျမီးေလး
ယမ္းေနသည့္သဖြယ္ ရွိေလ၏။

`နားရြက္အျဖစ္ေတာ့ လိပ္ျပာႏွစ္ေကာင္ ရွာထားဖုိ႔လုိတယ္၊
လိပ္ျပာအေတာင္ပံဟာ ဆင္ရဲ႕နားရြက္ပဲေပါ့၊ သက္ရွိဆင္
တစ္ေကာင္ရဲ႕နားရြက္ေတြ လွဳပ္ရွားေနသလုိျဖစ္ဖုိ႔
လိပ္ျပာရဲ႕အေတာင္ပံကုိ ႏွဳတ္မယူရဘူး၊ လိပ္ျပာေကာင္
ရဲ႕ကုိယ္ကုိ ရႊံ႕ထဲမွာ တစ္၀က္ျမဳပ္ေအာင္ သြင္းထား
ေပေတာ့၊ ဒါမွသာ မေသေသးတဲ့လိပ္ျပာရဲ႕အေတာင္ပံဟာ
လွဳပ္ရွားႏုိင္မွာျဖစ္လုိ႔ နားရြက္ဟာလည္း
လွဳပ္ရွားေနလိမ့္မယ္´

ဆရာျပားက နားရြက္အျဖစ္ အသုံးျပဳမည့္ လိပ္ျပာ
ႏွစ္ေကာင္ထဲမွ တစ္ေကာင္ကုိ အုပ္ေဆာင္းေအာက္မွ
ဖမ္းယူလုိက္သည္။ ဆင္၏ညာဖက္နားရြက္အျဖစ္ အသုံးျပဳမည့္
လိပ္ျပာ၏ ဘယ္ဖက္အေတာင္ပံကုိ ဆြဲျဖဳတ္ပစ္လုိက္သည္။
ထုိ႔ေနာက္ လိပ္ျပာ၏ကုိယ္ထည္အား ဆင္နားရြက္ရွိရမည့္
ေနရာတြင္ ရႊံ႕ထဲသုိ႔ႏွစ္၍ ကပ္လုိက္ေလ၏။
ေနာက္တစ္ေကာင္ကုိလည္း ညာဖက္အေတာင္ပံဆြဲျဖဳတ္ကာ
ဘယ္ဖက္နားရြက္အျဖစ္ ရႊံ႕ထဲ တစ္၀က္တစ္ပ်က္ ျမွဳပ္ထား
လုိက္ေလသည္။
မေသေသးေသာလိပ္ျပာႏွစ္ေကာင္ခမ်ား ရႊံ႕ထဲတြင္ ကပ္မိရင္း
ရုန္းကန္ေနႀကရာ အေတာင္ပံႏွစ္ဖက္သည္ တဖ်တ္ဖ်တ္ခါလွ်က္
ရွိႀကေလသည္။ ထုိအျဖစ္သည္ပင္ ဆင္၏နားရြက္မ်ား လွဳပ္ယမ္း
ေနသကဲ့သုိ႔ ရွိေခ်၏။
ဆရာျပားက ဆင္စြယ္ေနရာတြင္ ငါးသေလာက္အရုိးႏွစ္ေခ်ာင္းကုိ
တစ္ဖက္တစ္ခ်က္စီ ထုိးစုိက္လုိက္ေလသည္။
ထုိ႔ေနာက္.. ပုိးစုန္းႀကဴးႏွစ္ေကာင္ကုိ မ်က္လုံးေနရာတြင္
ကပ္လုိက္ေလ၏။ ပုိးစုန္းႀကဴး၏အရြယ္အစားသည္
တစ္ထြာခန္႔အျမင့္ရွိေသာဆင္ကုိယ္လုံးေပၚတြင္
သက္ရွိဆင္၏ ေသးငယ္ေသာမ်က္လုံးေလးမ်ားသဖြယ္
ျမဳပ္၍ေနေလေတာ့သတည္း။

ဆင္တစ္ေကာင္လုံးကား တကယ့္သက္ရွိဆင္တစ္ေကာင္
သဖြယ္ စီရင္ျပီးစီးသြားေပျပီ။

`တပည့္ႀကီးစဥ္းစားႀကည့္စမ္း၊ ရႊံ႕ရုပ္ဆင္ဟာ နားရြက္ေလး
တဖ်တ္ဖ်တ္၊ ႏွာေမာင္းေလး တလွဳပ္လွဳပ္၊ အျမီးေလး တယမ္းယမ္း၊
ျပီးေတာ့.. မ်က္လုံးေလးကလည္း မွိတ္တုပ္မွိတ္တုပ္နဲ႔
တကယ့္ဆင္တစ္ေကာင္နဲ႔ ဘယ္ေလာက္တူမလဲဆုိတာ´
ဆရာႀကီးစကား မွန္လွပါေပသည္။
ဆရာျပားလုပ္လုိက္ေသာဆင္ရုပ္သည္ တကယ့္သက္ရွိဆင္သဖြယ္
အသက္၀င္ေနသည္မွာ ဆရာျပားမ်က္ျမင္ျဖစ္ေနျပီ။

`ဒီႀကားထဲ ဆင္က လမ္းထေလွ်ာက္ဦးမယ္ဆုိေတာ့ ဒါဟာ….
သဘာ၀တရားကုိ အံတုဖက္ျပိဳင္တဲ့ေနရာမွာ ထိပ္တန္းေပါ့ကြယ္´
`ဗ်ာ- လမ္းေလွ်ာက္မယ္၊ ဟုတ္လား၊ လမ္းေလွ်ာက္ေအာင္
ဘယ္လုိလုပ္မွာလဲ ဆရာႀကီးရယ္´
`ဟဲ- ဟဲ- လြယ္ပါတယ္ တပည့္ႀကီးရဲ႕၊ ဆင္ရဲ႕ေျခေထာက္ေလးဖက္
ေအာက္မွာ ခရုေလးေကာင္းကုိ ခံေပးလုိက္ရုံေပါ့´
`ဗ်ာ-´
`ဒီအစီအရင္ကုိ မုိးကာလမွာလုပ္ရတာ အေႀကာင္းရွိတယ္ကြဲ႕၊
ေျခေထာက္တစ္ေခ်ာင္းစီေအာက္မွာ ခရုတစ္ေကာင္စီ
ျမွဳပ္ထားမယ္ေလ၊ ခရုေတြဟာ မုိးရြာလုိ႔ အခြံထဲကထြက္လာျပီး
ေရြ႕လ်ားသြားလာႀကမယ္၊ အဲဒီအခါမွာ ခရုေပၚကဆင္ရုပ္ဟာလည္း
ခရုေတြနဲ႔အတူ ေရြ႕လ်ားျပီး တေရြ႕ေရြ႕လမ္းထေလွ်ာက္ေတာ့မွာ
ေပါ့ကြဲ႕… ဟဲ - ဟဲ -´
`ဟုတ္လုိက္ေလ ဆရာႀကီးရယ္´

ဆရာျပားက မုိးႀကိဳးပစ္အစီအရင္ကုိ ဖန္တီးရင္း သြားေလသူ
ဆရာႀကီး၏စကားကုိ ႀကားေယာင္ေနမိေလသည္။
ဆရာျပားသည္ ေနာက္ဆုံးအေနျဖင့္ ခရုေလးေကာင္ကုိယူကာ
ဆင္ရုပ္၏ေျခေထာက္ေလးဖက္တြင္ တစ္ဖက္လွ်င္ တစ္ေကာင္စီ
ျမွဳပ္လုိက္ေလ၏။ ခရုမ်ားထြက္ေပၚလာမည့္ ခရုခြံအ၀ကုိ
ေအာက္ဖက္တည့္တည့္တြင္က်ေအာင္ အေသအခ်ာ
ျမွဳပ္ႏွံလုိက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ခရုေလးေကာင္းကေတာ့
အခြံထဲတြင္ေအာင္းကာ ထိပ္အ၀ကုိ အေႀကးခြံျဖင့္
ပိတ္ထားလ်က္သားရွိေနေလသည္။ ကိစၥမရွိ။
မုိးရြာလာသည္ႏွင့္ ခရုမ်ားသည္ သူ႔သဘာ၀အတုိင္း
ေခါင္းျပဴ၍ ထြက္လာလိမ့္မည္။ လမ္းထြက္ေလွ်ာက္ႀကလိမ့္မည္။

`အဲဒီလုိ သဘာ၀ကုိ အံတုဖက္ျပိဳင္ျပီး မဖြယ္မရာလုပ္ထားတဲ့
ဆင္ကုိ မုိးရြာထဲမွာသာလႊတ္ေပးလုိက္၊ မုိးႀကိဳးႀကီး
က်ိန္းေသပစ္ကေရာေပါ့ကြယ္´
`မုိးႀကိဳးက ဘာကုိပစ္မွာလဲဆရာႀကီး´
`ဆင္ရုပ္ကုိေပါ့ကြ၊ မလုပ္ေကာင္းလုပ္ေကာင္း မဖြယ္မရာ
လုပ္ထားတဲ့ ဆင္ရုပ္ကုိ သဘာ၀တရားကုိ အံတုဖက္ျပိဳင္
တဲ့အတြက္ မုိးႀကိဳးပစ္ျပီး အဆုံးမ-ခံရမွာေပါ့ကြ´

ဆင္ရုပ္အစီအရင္ကုိ မလုိအပ္သည့္အတြက္ ဆရာျပား၏
ေအာက္လမ္းဆရာသက္တမ္းတေလွ်ာက္ တစ္ခါမွ်
မစမ္းသပ္ခဲ့ဖူးေပ။ ယခုေတာ့ ဦးခ်မ္းသာကုိဆုံးမလုိသည့္
အတြက္ စမ္းသပ္ျဖစ္ေပျပီ။

ဒီဆင္ရုပ္ကုိ မုိးရြာတဲ့အခ်ိန္မွာ ခ်မ္းသာအိမ္ေနာက္ေဖးက
ဂုိေဒါင္နဲ႔ နီးတဲ့ေနရာမွာ သြားခ်ထားရမယ္၊ ဒါမွ မုိးႀကိဳးလည္း ပစ္၊
ဒင္းေလွာင္ထားတဲ့ဓာတ္ဆီေတြလည္း မီးေလာင္၊ ဒင္းအိမ္ကုိ မီးကူး။
မွတ္ကေရာဟဲ့-
ဒီလုိလုပ္မွ ခ်မ္းသာဆုိတဲ့ေကာင္ ငါ့ကုိအားကုိးလာမွာ။
ေနႏွင့္ဦးေပါ့ ခ်မ္းသာရယ္…..
x x x x x
ညေနေစာင္းအခ်ိန္။
ေလရိပ္မုိးရိပ္မ်ားက ေကာင္းကင္အႏွံ႔ အုံ႔ဆုိင္းမွိဳင္းပ်၍ လာေခ်ျပီ။
ဆရာျပား ဆင္ရုပ္အစီအရင္လုပ္ျပီးသည္ႏွင့္ မုိးရြာေတာ့မည့္အခ်ိန္ႏွင့္
အံကုိက္ပင္။
မုိးသားမုိးလိပ္မ်ားသာမက မုိးခ်ိမ္းသံမ်ားကလည္း တဂ်ိမ္းဂ်ိမ္းညံကာ
ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုလုံး မွိဳင္းညိဳ႕လာေလ၏။

ဆရာျပားက ဆင္ရုပ္ကုိေကာက္ယူကာ လြယ္ေနက်လြယ္အိတ္ထဲသုိ႔
ခပ္ဖြဖြထည့္လုိက္ေလသည္။ က်ိဳးေႀကမသြားေအာင္လည္း
လြယ္အိတ္ထဲသို႔ လက္ႏွိဳက္ကာ ကုိင္ထားေလ၏။
သူက မုိးမရြာမီ ဦးခ်မ္းသာအိမ္ေနာက္ေဖးသုိ႔ေရာက္ေအာင္
ခပ္သုတ္သုတ္ထြက္လာခဲ့ေလသည္။
ဦးခ်မ္းသာအိမ္ေနာက္ဖက္မွာ ကြင္းျပင္ႀကီးမုိ႔ အစီအရင္ကုိ
သြားခ်ရတာ လြယ္လွေပသည္။ ျခံစည္းရုိးကုိ သံဆူးႀကိဳး
ျဖင့္သာ ကာရံထား၍ ျခံတြင္းကုိ ဒုိးယုိေပါက္ ျမင္ေနရေပ၏။

ဆရာျပားသည္ အိမ္ေနာက္ေဖးတည့္တည့္အေရာက္တြင္
အိတ္ထဲမွ ဆင္ရုပ္ကုိထုတ္ကာ… ဆင္ေခါင္းကုိ ျခံ၀င္းဖက္ဆီ
ဦးလွည့္၍ ခ်ထားလုိက္သည္။ ဆရာျပား ဆင္ရုပ္ခ်လုိက္သည့္
ေနရာက ဓာတ္ဆီမ်ားေလွာင္ထားသည့္ဂုိေဒါင္ႏွင့္တည့္တည့္။
ဆင္ဦးေခါင္းကုိလည္း ဂုိေဒါင္ဆီဦးတုိက္၍ ခ်ထားလုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။
တုိက္ဆင္ရုပ္သည္ မုိးရြာ၍ ခရုမ်ားေခါင္းျပဴထြက္လာသည္ႏွင့္
သံဆူးႀကိဳးမ်ားေအာက္မွျဖတ္သန္းကာ ျခံ၀င္းထဲသုိ႔
တည့္တည့္မတ္မတ္ ၀င္သြားေပလိမ့္မည္။

ဆရာျပားသည္ ဆင္ရုပ္ကုိ စိတ္တုိင္းက် ေနရာခ်ျပီးသည္ႏွင့္
ေနရာမွ ထြက္ခြာလာခဲ့၏။ ဦးခ်မ္းသာ၏ျခံေနာက္ေဖးသည္
လမ္းမမဟုတ္ပဲ ကြင္းျပင္က်ယ္ႀကီးျဖစ္ေနျခင္းသည္
ဆရာျပားအတြက္ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနရေလ၏။ သူလုပ္ကုိင္
ေနသည္ကုိ ဘယ္သူမွ်လည္း မျမင္။ ဆင္ရုပ္အတြက္လည္း
ဘာအေႏွာက္အယွက္မွ် မ၀င္ႏုိင္။ မုိးကလည္း မႀကာခင္
ရြာေတာ့မည္။ အခုပင္.. မုိး၏ေရွ႕ေျပး ေလညင္းသုန္သုန္မ်ားသည္
မုိးဖြားေလးမ်ားကုိ သယ္ယူလာေနေပျပီ။ ေကာင္းကင္၌လည္း
မွိဳင္းညိဳ႕ကာ မုိးခ်ိမ္းသံမ်ား ညံလုိ႔ေနေပ၏။ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္
လွ်ပ္စီးပင္ လက္လုိက္ေပေသးသည္။
ဆရာျပားစီရင္ထားသမွ်အတြက္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္
အေျခအေနက အဆင္ေျပေအာင္ ဖန္တီးထားေပးေနပါပေကာ။
ေနႏွင့္ဦးေပါ့ ခ်မ္းသာရယ္…..
x x x x x
ဆရာျပားသည္ ဦးခ်မ္းသာ၏ျခံေနာက္မွ ခြာခဲ့ကာ မလွမ္းမကမ္းရွိ
ထေနာင္းပင္ႀကီးေအာက္သုိ႔ သြားရပ္ေနလုိက္သည္။ ထေနာင္းပင္ႀကီး
သည္ ကုန္းကမူအျမင့္ေပၚမွာရွိေန၍ ဦးခ်မ္းသာျခံကုိ ေကာင္းေကာင္း
စီးမုိး၍ ျမင္ေနရေပသည္။
ျပီးေတာ့.. ဆရာျပားမွာ မွန္ေျပာင္းပါေသးသည္။ ျဖစ္လာသမွ်
အေျပာင္းအလဲေတြကုိ ႀကည့္ျမင္ႏုိင္ဖုိ႔ ေဆာင္လာေသာမွန္ေျပာင္းပဲ
ျဖစ္ပါသည္။

ဆရာျပား ထေနာင္းပင္ေအာက္ေရာက္သည္ႏွင့္ မုိးစ၍ရြာေလသည္။
ဆရာျပားက လြယ္အိတ္ႀကီးထဲမွမွန္ေျပာင္းကုိထုတ္ကာ
ဆင္ရုပ္ခ်ထားရာေနရာသုိ႔ ခ်ိန္၍ႀကည့္လုိက္သည္။
ဆင္ရုပ္ကေလးက ခ်ထားခဲ့သည့္အတုိင္း ေနရာမေရြ႕
တည္ျငိမ္စြာ ရွိေနဆဲ။

မုိးက တျဖည္းျဖည္း သည္း၍ သည္း၍ လာေခ်ျပီ။
လွ်ပ္စီးမ်ားလည္းလက္သည္။ မုိးခ်ိမ္းသံမ်ားလည္း တအုန္းအုန္း
ညံေနသည္။ မုိးသည္ ရြာေနက်ထက္ပုိျပီး သည္းမည္းကာ
ရြာေနမွန္း သိသာလွေပသည္။

ဆရာျပားက မွန္ေျပာင္းကုိ မ်က္စိႏွင့္မခြာတမ္းကပ္ကာ
ဆင္ရုပ္ဆီသုိ႔ စိတ္၀င္တစားႀကည့္ေနခဲ့ေလသည္။
ဆရာႀကီးသင္ျပခဲ့သည့္နည္းသည္ ေအာင္ျမင္ရမည္အမွန္ပင္။
ဆရာႀကီးသင္ေပးခဲ့ေသာ အစီအရင္မ်ားအားလုံး ေအာင္ျမင္
ထေျမာက္သည္ခ်ည္းျဖစ္သည္။
ဒီတစ္ခါလည္း ေအာက္လမ္းနည္းတစ္ခု၏ေအာင္ျမင္မွဳကုိ
စာျဖင့္ေရးသားမွတ္တမ္းတင္ရေပအံ့။

ဆရာျပားႀကည့္ေနစဥ္မွာပင္… ဆင္ရုပ္ကေလးသည္
မသိမသာ လွဳပ္ရွားသြားသည္ကုိ ေတြ႕ျမင္လုိက္ရေလသည္။
ဟုတ္ပါရဲ႕။ မသိမသာမွ သိသိသာသာ။
ဆင္ရုပ္ကေလးသည္ ဆရာျပားဦးတည္ေပးထားခဲ့သည့္အတုိင္း
တေရြ႕ေရြ႕လွဳပ္ကာ သြားေနေပျပီ။ တကယ္ကုိ သြားေနေပျပီ။
ဆင္ရုပ္၏လွဳပ္ရွားမွဳကေတာ့ ေႏွးေကြးလွေပသည္။
ဒါလည္း သူ႔ေျခေထာက္ေအာက္က ေရြ႕လ်ားေနေသာသတၱ၀ါမ်ားမွာ
ခရုေကာင္မ်ားမုိ႔ ဒီေလာက္ပဲ ေရြ႕လ်ားႏုိင္ေပမည္။ ခရုမ်ားအတြက္
ဆင္ရုပ္အေလးခ်ိန္ကုိ ထမ္းထားရေသးသည္ မဟုတ္ပါလား။

မုိးက်လာ၍ အခြံထဲမွထြက္လာေသာခရုေလးမ်ားသည္
ဦးတည္ေပးထားရာအတုိင္း တေရြ႕ေရြ႕တြားသြားေနႀကသည္။
ေလးေကာင္စလုံးက ဦးခ်မ္းသာ၏ျခံဆီသုိ႔ ညီညီညာညာ
ဦးတည္ေရြ႕လ်ားေနႀကျခင္းပဲျဖစ္ပါသည္။

ဆင္ရုပ္က တကယ့္သက္ရွိဟုိင္းဆင္ႀကီးတစ္ေကာင္သဖြယ္
ဣေျႏၵႀကီးရင့္စြာျဖင့္ ေရြ႕လ်ားသြားသည္မွာ… သံဆူးႀကိဳးကုိ
ေက်ာ္လြန္၍ ျခံ၀င္းထဲသုိ႔ပင္ ေရာက္ရွိသြားေလျပီ။

မွန္ေျပာင္းျဖင့္ ဆင္ရုပ္လွဳပ္ရွားမွဳကုိ မျပတ္ႀကည့္ေနေသာ
ဆရာျပား၏ရင္သည္ တထိတ္ထိတ္ခုန္လွ်က္ရွိေလ၏။
မုိးသည္လည္း ပုိ၍သည္းလာသည္။ လွ်ပ္စီးမ်ားကလည္း မျပတ္တမ္း
လက္ေနလုိက္သည္မွာ တစ္ခုျပီးတစ္ခု ဆက္ျပီး
၀န္းက်င္တစ္ခုလုံး ေန႔ခင္းအလား လင္းထိန္၍ေနေတာ့သည္။

ထုိစဥ္… ေကာင္းကင္တစ္ခုလုံး အက္၍ျပိဳက်ေတာ့မည့္အလား
ေခ်ာက္ျခားဖြယ္ေကာင္းေသာအသံႀကီးသည္
တအိအိျပိဳဆင္းလာေလ၏။
တုိက္ဆင္ရုပ္ကား ဆီဂုိေဒါင္ႏွင့္ တစစ နီးကပ္ေနေခ်ျပီ။
လွ်ပ္စီးမ်ား၊ မုိးခ်ိမ္းသံမ်ား ဆက္တုိက္ျမည္ဟိန္းလုိက္သည္ႏွင့္အတူ
ေနာက္ဆက္တြဲပါလာေသာအသံႀကီးကား
ေႀကာက္မယ္ဖြယ္ေကာင္းလွေပ၏။

ထုိအသံႀကီးသည္ ကမၻာေျမႀကီးတစ္ခုလုံးကုိပင္
တုန္ဟည္းသြားေစကာ အ၀ီစိအထိပင္ ထုိးေဖာက္သြားသည့္သဖြယ္
နက္ရွိဳင္းက်ယ္ေလာင္စြာ ထြက္ေပၚလာေလ၏။

ပစ္ျပီဟဲ့။ ပစ္ျပီ။ မုိးႀကိဳးႀကီးပစ္ျပီ။

ဆရာျပားက ႏွဳတ္မွေယာင္၍ ေအာ္လုိက္မိေလသည္။
ဆရာျပား၏ေအာ္သံ အဆုံးမသတ္မီမွာပင္
ေကာင္းကင္မွ က်ယ္ေလာင္ေသာ အသံနက္ႀကီးႏွင့္အတူ
တစ္စုံတစ္ခုသည္ ေျမျပင္ေပၚသုိ႔ ျပင္းထန္ေလးလံစြာ
က်ဆင္းလာသည့္သဖြယ္ ထင္မွတ္လုိက္ရကာ…
ကမၻာ့ေျမလႊာတစ္ခုလုံး သိမ့္သိမ့္တုန္ဟီးသြားေလေတာ့သတည္း။

မုိးႀကိဳးႀကီးကား အမွန္တကယ္ပင္ ပစ္ခဲ့ပါေခ်ျပီ။
x x x x x
မုိးစည္းသြားသည္ႏွင့္ မုိးႀကိဳးပစ္လုိက္ေသာေနရာသုိ႔
လူအမ်ား စုျပဳံေရာက္ရွိလာႀကေလသည္။
မုိးႀကိဳးပစ္လုိက္ေသာကြင္းျပင္ထဲ၀ယ္ ထေနာင္းပင္အုိႀကီးသည္
ေျမသုိ႔ တုံးလုံးလဲလွ်က္ရွိေလ၏။

ထေနာင္းပင္ႀကီးေဘးမွာေတာ့….
တစ္ကုိယ္လုံးမီးကၽြမ္းကာ မီးေသြးတုံးအျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းသြားေသာ
လူတစ္ေယာက္၏ခႏၶာကုိယ္ကုိ ျမင္လုိက္ႀကရသည္။
ရပ္သူရြာသားမ်ားသည္ မီးေသြးတုံးရုပ္အေလာင္းကုိျမင္သည္ႏွင့္
ဆရာျပားျဖစ္ေႀကာင္း သိလုိက္ႀကသည္။
အလန္႔တႀကားေအာ္ဟစ္သံ၊ စုပ္သပ္ျငီးျငဴသံမ်ားျဖင့္
စီစီညံသြားေလ၏။
x x x x x
 
သဘာ၀တရားကုိ အံတုဖက္ျပိဳင္ျခင္း၊ မဖြယ္မရာျပဳမူျခင္း၊
မလုပ္သင့္မလုပ္အပ္ေသာအမွဳကုိ ျပဳမူက်င့္ႀကံျခင္းတု႔ိေႀကာင့္…
သဘာ၀တရားက မုိးႀကိဳးပစ္ျခင္းျဖင့္ တုန္႔ျပန္ခဲ့ေလျပီ။

သုိ႔ေသာ္… မုိးႀကိဳးပစ္ခံရသည့္အရာကား
မဖြယ္မရာျပဳလုပ္စီရင္ထားေသာ ဆင္ရုပ္ကုိ မဟုတ္။

မႀကံေကာင္း မစည္ရာျဖင့္ ျပဳမူက်င့္ႀကံခဲ့သူထံသုိ႔သာ….

ဆရာျပားခမ်ာ.. တုိက္ဆင္ရုပ္အစီအရင္ျဖင့္
မုိးႀကိဳးအမွန္ပစ္ေႀကာင္း သူ၏ေအာင္ျမင္မွဳကုိ
စာထက္အကၡရာတင္၍
ကဗၺည္းမွတ္တမ္း မေရးထုိးႏုိင္ရွာခဲ့ေပ။
x x x x x

                    ေဆာင္းလုလင္


2 comments:

Anonymous said...

ဂြတ္ဒ

Anonymous said...

မဆုိးပါဘူး။ ဗဟုသုတရတယ္။